پردرآمدترین ورزشکار زن + عکس
sana shima barani 1 72
گفتگوی آزاد
admin shima barani 1040 8597
سروده هاي اعضا و درخواست نقد اشعار
round_robin mohsenshiri1388 299 4238
عکس از هنر آشپزی آواکسی ها ( زود بیایید بچه ها)
moonlover moonlover 365 5112
نیمکت داغ
moonlover ♥ava♥ 536 4912
هستی نیستی (13)
misha ♥ava♥ 586 3422
گزیده ای از یک کتاب(2)
mohsenshiri1388 mohsenshiri1388 900 6350
جواب نفر قبلی رو بده واز بعدی سوال کن (39)
گلایه ♥ava♥ 630 5562
جورج کلونی هم رسماً داماد شد + عکس
sana sana 6 207
بمب نقل و انتقالات والیبال جهان در لیگ ایران منفجر شد
sana sana 0 76
مادر و پسر
رها گلایه 5 120
خندونکـــ
غزل aziz65 50 244
براي نفر قبليت يك شكلک بزار (4)
fatemeh liliyan 216 1041
دلت میخوا کیو یه کتک مفصل بزنی؟
i_da azadeh 389 2265
هفته پیش چه کتاب هایی خوندی؟؟
azadeh liliyan 4 186
بهنام صفوی همچنان در اتاق مراقبتهای ویژه +عکس
sana m@rzieh 1 123
تالارهای موسیقی در سبک‌های مختلف جشن تابستانه می‌گیرند
sana sana 0 108
بازداشت یک خواننده سرشناس در سوئد+عکس
sana sana 0 117
هنرمندان از مشکلات و موانع تئاتر می‌‌گویند
sana sana 0 109
دست‌نوشته عزت‌الله انتظامی برای آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی / عکس
sana sana 0 108
واکنش صریح کمال تبریزی به حوزه هنری
sana sana 0 102
کیمیایی خواستار اکران فیلم توقیفی‌اش شد
sana sana 0 104
عکسی قدیمی از برد پیت وقتی چهارده ساله بود
sana sana 0 104
تصاویر/ دیدار موگرینی و ظریف در تهران
sana sana 1 104
افزایش ۲۰درصدی شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی
sana sana 0 75
روند نزولی بورس متوقف شد
sana sana 0 64
سفارت‌های ایران و انگلیس در دو کشور بازگشایی می‌شوند
sana sana 0 64
یادداشت لوران فابیوس در روزنامه ایران
sana sana 0 70
واکنش کفاشیان به ناراحتی رحمتی
sana sana 0 62
رئیس جمهور فرانسه: شیوه میزبانی از فابیوس برآورد ما از رفتار ایران است
sana sana 0 64
اهدای پیراهن نکونام به سیدحسن خمینی +عکس
sana sana 0 65
اسکیزوفرنی چیست؟
sana sana 0 62
مذاکرات فدراسیون فوتبال با آدیداس ادامه دارد
sana sana 0 38
ملی‌پوش هندبال ایران به بوندسلیگا می‌رود
sana sana 0 36
الان چه حسی داری ؟؟؟با شکلک نشون بده ...(2)
misha moonlover 135 1131
10 گل برتر سال یوفا برگزیده شد
sana sana 0 31
پیروزی والیبال ب ایران مقابل قطر
sana sana 0 27
فهرست کامل پرسپولیس مشخص شد
sana sana 0 23
شماره 7 استقلال بایگانی شد
sana adel 1 36
پای بازیگر پیشکسوت سینما قطع شد!
sana sana 0 35

فوايد خوردن ابزمان کنونی: Wednesday 29 July 2015, 11:18
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: dusky
آخرین ارسال: dusky
پاسخ: 1
بازدید: 100
Tuesday 27 February 2007, 05:57
1
Exclamation فوايد خوردن اب
شنیده ایم که می گویند هر کس روزی یک سیب بخورد، دیگر نیازی به دکتر پیدا نمیکند. اما 8 لیوان آب در روز چه نفعی برای ما دارد؟ صرفنظر از نفخ شکم، آب مزایای زیادی برای سلامتی ما دارد. هر سلول از بدن ما برای درست عمل کردن به آب نیاز دارد و هر عمل متابولیک در بدن نیز تشنه ی آن است.

تقریباً %55 تا %75 از حجم بدن از آب تشکیل شده است، و اگر آبی که در روز از طریق نفس کشیدن، عرق کردن و ادرار از دست می دهیم را حدود 8 لیوان فرض کنیم، ضروری است که بخواهیم این میزان را با خوردن آب دوباره جبران کنیم.

در این مقاله می خواهیم شما را 5 نکته درمورد آب آشنا کنیم تا شاید مشوقی باشد برای اینکه 8 لیوان آب در روز را با کمال میل بخورید!

1. کارایی مغز را بالا می برد

اگر یادتان نمی آید که در مقدمه ی این مقاله چه نوشته بود، احتمالاً مغزتان خشک شده است.

از آنجا که تقریباً %80 از بافت مغزی از آب تشکیل شده است، ضروری است که آب کافی به آن برسانید. آزمایشات بالینی نشان داده است که کمبود آب کارایی حافظه کوتاه مدت را پایین می آورد و به قدرت تمرکز آسیب می رساند.

منطق پشت این مسئله کاملاً واضح است: اگر آن ماده را از مغزتان کم کنید، گرفتار مشکلات عملکردی می شوید. این مثل راندن ماشین بدون بنزین است.

در مغز، آب مایعاتی را که پروتئین و آنزیم ها را حمل می کنند را رقیق می کند، و به رساندن این مواد به مقصد کمک می کند. وقتی آب بدن کم می شود، این مایعات برای رساندن بار خود کندتر می شوند و عملکرد مغز نیز آسیب می بیند.

همچنین آب باعث از بین بردن رادیکال های آزاد که باعث خرابی سلول ها در مغز میشود را از بین می برد.

2. از بسیاری از بیماری های خطرناک جلوگیری می کند

ورم مفاصل، سرطان و بیماری های قلبی، بیماری هایی خطرناک و جدی هستند که میلیون ها نفر را گرفتار می کنند، اما شما می توانید با خوردن آب از ابتلا به این بیماری ها پیشگیری کنید.

آب یکی از مهمترین عناصر در غضروف و نرمه استخوان و مایع زلالی، مایعی که در اطراف مفاصل وجود دارد که باعث چرب کردن محیط می شود، است. وقتی میزان کافی از آب در این ناحیه وجود داشته باشد، اصطکاک کمتری دراطراف مفاصل به وجود می آید و احتمال ابتلا به ورم مفاصل نیز کمتر می شود.

همچنین وقتی میزان کافی آب در سیستم ما باشد، گرچه باعث می شود مجبور شویم تند تند به دستشویی برویم، اما بدن از سموم پاک می شود. اگر این سموم کمتر در بدن ما باقی بمانند، احتمال ابتلا به سرطان نیز کاهش می یابد.

آب نه تنها کمک می کند تا سموم از بدن دفع شوند، نمک اضافی بدن را نیز دفع میکند. تحقیقات نشان داده است که وجود نمک زیاد در بدن باعث بالا رفتن فشار خون شده که این هم منجر به بروز بیماری های قلبی می شود.

3. به کاهش وزن کمک می کند

اگر گرسنه هستید، سعی کنید شکمتان را با آب پر کنید. آب حاوی هیچ میزان کالری یا چربی نیست و ثابت شده است که گرسنگی را نیز برطرف می کند.

همچنین یک لیوان آب متابولیسم بدن شما را نیز افزایش می دهد.

از آنجا که همه ی عملیات های بدن به آب نیاز دارند، بدیهی است که وقتی کم آب بخورید همه چیز در بدنتان کندتر پیش می رود. آب بیشتر باعث بالا بردن متابولیسم می شود که این هم به نوبه ی خود کالری سوزی می کند.

تحقیقات نشان داده است که پس از خوردن دو لیوان آب، 10 تا 40 دقیقه طول می کشد تا متابولیسم بدنتان شروع شود. و وقتی متابولیسم آغاز شد، شما %30 سریعتر کالری می سوزانید.

تحقیقات نشان داده است که اگر آب مصرفی خود تا 6 لیوان در روز بالا ببرید، 5.3 پوند در سال کم خواهید کرد.

4. کرم خوردگی دندان را برطرف می کند

می گویند که یک لبخند با آینه یک تومان هم خرج ندارد، اما میلیون ها تومان می ارزد. پس محافظت از دندان ها واجب می شود.

می دانیم که تامین آب مورد نیاز بدن، به تولید مایعات مختلف در بدن کمک می کند، مثل بزاق دهان که باعث از بین بردن کرم خوردگی دندان ها می شود.

پوسیدگی دندان از تولید اسید ایجاد می شود که مینای دندان را می خورد، اما بزاق دهان این اسید را خنثی می کند. همچنین حاوی مواد معدنی خاصی است که به بازسازی دندان ها کمک می کند.

اگر میزان کافی آب به بدنتان برسانید، و کمتر شکلات و آبنبات بخورید، مطمئن باشید که دندانهایی سالم خواهید داشت.

5. نوشیدن آب زیاد ضرر دارد

نوشیدن میزان معین آب در روز ضروری است اما نیازی به زیاد کردن این میزان نیست. کاری که باید بکنید جبران میزان آبی است که از دست می دهید.

یک فرد متوسط روزانه حدود 2 تا 3 لیوان آب از تنفس، و 1 لیوان دیگر از طریق عرق کردن از دست می دهد. اگر 3 تا 4 لیوان نیز به طور تقریبی از طریق ادرار دفع کند، بدن حدوداً به 8 لیوان در روز آب نیاز پیدا می کند.

شما باید همان میزان آبی که در روز از دست داده اید، را برای بدن دوباره تامین کنید نه بیشتر.

اگر بیشتر از میزان مورد نیاز آب به بدن برسانید، تعادل سدیم در بدن از بین می رود که منجر به مشکلات گوارشی، حملات ناگهانی و حتی بیهوشی می شود.


آب بخورید، سالم بمانید!

آب برای بدن شما ضروری است، و بدون آن فعالیت های بدن شما دچار مشکل می شود. پس اطمینان یابید که میزان کافی آب به بدنتان برسانید تا سلاامتی بدنتان تامین شود.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  14 دلیل خوب برای خوردن سیب ‌زمینی شیرین گلایه 0 41 Wednesday 01 July 2015 01:52
آخرین ارسال: گلایه
  افطارتان را با خوردن آش باز نکنید گلایه 0 73 Thursday 18 June 2015 11:18
آخرین ارسال: گلایه
  میوه خوردن در شب ضرر دارد؟ گلایه 2 55 Wednesday 15 April 2015 19:48
آخرین ارسال: nik andish
  خوردن ته دیگ برای دیابتی‌ها ممنوع! گلایه 0 62 Wednesday 01 April 2015 13:15
آخرین ارسال: گلایه
  بهترین زمانِ خوردن چای گلایه 0 51 Wednesday 11 March 2015 17:38
آخرین ارسال: گلایه

پرش به انجمن:



زمان کنونی: Wednesday 29 July 2015, 11:18

X 20 درصد تخفیف
آموزش روشهای علمی افزایش قد
X 20 درصد تخفیف
چاقو کارتی Sin Clair