خوش آمدید , میهمان گرامی! ورود or ثبت نام

تغییر رنگ قالب



بستن
دانلود کتاب الکترونیک مشکل گشا ، میرزا حسن (علوم غریبه) $
admin admin 3 443
همین الان تو چه فکری هستی ؟ (20)
بانوی پاییزی فرشاد شاه 735 15819
چیزهای کوچیک زندگیمون ..
moonlover بانوی پاییزی 86 5861
دانلود جزوه اسم اعظم الهی $
admin anasab 5 415
اعترافهاي عاشقانه
moonlover jet li 483 43819
انتخاب اجباری برای نفر بعدی (6)
user111 parisima 379 13626
دانلود کتاب رستاخیز مردگان $
admin parisima 3 4725
روش های تبلیغ موثر در اینترنت
shimanami shimanami 0 16
عکس از هنر آشپزی آواکسی ها ( زود بیایید بچه ها)
moonlover roghayeh 625 59839
دانلود كتاب رجوع همزاد$
254992 anasab 2 524
دانلود کتاب الکترونیک هفت پیکر سلیمان $
admin admin 8 1193
بیا بگو همین الان دلت چی میخواد؟(4)
misha 8900 855 43942
الان داری چی میخوری ؟!
mr.Pedram roghayeh 727 34287
لینک دانلود کتاب الکترونیک 500 معمای هوش
youne30 admin 5 2321
پیدا کردن شماره موبایل با داشتن اسم و فامیل افراد
parchinak amiroo074 25 59208
مدل های جدید طراحی ناخن
moonlover بانوی پاییزی 256 18300
مدل انگشتر زنانه و مردانه Mind
بانوی پاییزی بانوی پاییزی 1 20
مدل طلا برند ایرانی ZARARA
بانوی پاییزی بانوی پاییزی 1 19
مشاعره (10)
moonlover kianoosh 519 27467
بیا بگو اخرین خریدت چی بوده و ازش عکس بذار
user111 بانوی پاییزی 326 23487
تاپیک درخواست کتاب های علوم غریبه
salman200 anasab 124 8401
دانلود کتاب کله سر (علوم غریبه)$
aziz65 anasab 7 14064
درخواست کتاب گشایش رمز کتاب الکترونیک بحر المعارف
anasab anasab 0 35
راه‌های تقویت "اعتماد به نفس"
بانوی پاییزی بانوی پاییزی 1 78
اشعار رضا کاظمی
user111 بانوی پاییزی 173 14354
کمک پیدا کردن آدرس مالک توسط شماره پلاک ماشین
messi 19 20helen 11 13250
جواب نفر قبلی رو بده و از نفر بعدی سئوال کن (45)
بانوی پاییزی parisima 723 13165
جراحی زیبایی شکم عوارض جبران ناپذیری به دنبال دارد
shimanami shimanami 0 24
اینفلوئنسرهای اینستاگرام _ قسمت اول
sarazamani sarazamani 0 26
الان داری چه آهنگی گوش میدی ؟
moonlover بانوی پاییزی 403 32790
طراحی سایت ارزان
sitecode sitecode 0 27
لیست کتاب های موجود در بخش علوم غریبه و متافیزیک
admin admin 9 32144
دانلود کتاب نومرولوژی (علم اعداد ) $
admin admin 6 107
چشم سوم من
leila kian iljimae200 126 8931
متن ترانه های سیاوش قمیشی
user111 بانوی پاییزی 116 8226
با وارد کردن شماره موبایل آدرس مالکش رو از طریق ماهواره پیدا کنید
geddis Sjjjjrad 9 18560
شعروگرافی (4)
user111 بانوی پاییزی 142 11590
خوشحالی یعنی....
.elham بانوی پاییزی 42 3051
دیوونه
دایی جان بانوی پاییزی 72 5777
گفتگوی آزاد
admin sina_north 1016 20481

نماد ها
دسترسی سریع به تاپیکهای مهم
تبلیغات
مطالب منتخب
مطالب پربازدید
مطالب پربازدید
همه چیز در مورد گازوییل و دیزلزمان کنونی: Tuesday 21 November 2017, 08:58
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: امیر
آخرین ارسال: admin
پاسخ: 9
بازدید: 1980
 
امتیاز دهید:
  • 21 رأی - میانگین امیتازات : 3.05
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
همه چیز در مورد گازوییل و دیزل
Tuesday 04 September 2007, 16:43 (آخرین ویرایش در این ارسال: Sunday 28 June 2015 14:05 ، توسط admin.)
ارسال: #1
همه چیز در مورد گازوییل و دیزل
طبق پيش‌بيني مراكز تحقيقاتي اتحاديه اروپا تا سال 2010 بيش از 60درصد خودروهاي سواري كشورهاي اروپايي ديزلي خواهد شد.

اين در حالي است كه طبق يك مصوبه قانوني كه طي 40 سال گذشته در مجلس ايران به تصويب رسيد هم اكنون شماره‌گذاري خودروهاي سواري ديزلي در كشور ممنوعيت قانوني داشته، به همين دليل خودروسازها نيز در اين زمينه اقدامي نكرده‌اند.



هر چند برخي منابع آگاه از سوي دو خودروساز مطرح كشور تاكيد دارند كه تحقيقاتي براي طراحي و توليد موتورهاي ديزلي جديد سواري آغاز شده است، اما منع قانوني در اين زمينه همچنان مانع از تحقيقات جدي در مورد توليد خودرو و يا موتورهاي ديزلي شده است.


از سوي ديگر با طرح سهميه‌بندي بنزين و جايگزيني سوخت گاز به جاي بنزين در خودروهاي سواري، برخي كارشناسان و يا حتي مديران دولتي
دست‌اندركار، بحث استفاده از سوخت ديزلي را به عنوان گزينه ديگر كاهش مصرف بنزين اعلام كرده‌اند به طوري كه عباس كاظمي، مديرعامل شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت چندي پيش اعلام كرد كه براساس توافقنامه‌اي كه بين اين شركت و ايران‌خودرو منعقد شده است تا سال 1390، خودروهاي ديزلي به بازار خواهند آمد و تأمين ديزل مطلوب و مرغوب براي سوخت آنها نيز بر عهده پالايشگاه‌ها خواهد بود.


حال طبق اخبار رسمي تحقيقات براي توليد اين موتورها هم‌اكنون در مراكز تحقيقاتي ايران‌خودرو آغاز شده در همين حال شركت سايپا نيز به دنبال توليد خودروهاي سواري ديزلي است.

مجيد فهيمه اميري، مدير پروژه گازسوز كردن خودروها در سايپا در گفت‌وگو با خبرنگاران ما عنوان مي‌كند كه گازوئيل سوز كردن خودروها در ايران همچون قضيه مرغ و تخم‌مرغ است چرا كه اگر خودروي ديزلي داشته باشيم، سوخت استاندارد نداريم و اگر سوخت استاندارد داشته باشيم به خاطر موانع قانوني نمي‌توانيم خودروي ديزلي توليد كنيم به همين خاطر خودروسازها كمتر به اين سمت حركت مي‌كنند.

داود ميرخاني رشتي نيز در اين زمينه تاكيد مي‌كند كه گازوئيلي كه هم‌‌اكنون در ايران عرضه مي‌شود به دليل ميزان سولفور بالاي آن آلايندگي
بسيار زيادي ايجاد مي‌كند و به هيچ وجه مناسب براي موتورهاي ديزلي نيست.



محمدرضا سجاديان عضو كميسيون صنايع و معادن نيز در پاسخ به اين سؤال كه چرا دولت نسبت به رفع منع قانوني شماره‌گذاري خودروهاي سواري ديزلي اقدامي نمي‌كند اظهار داشت: در اين زمينه هيچ پيشنهادي به كميسيون صنايع و معادن وصول نشده و اگر پيشنهادي ارائه شود كميسيون قطعاً حمايت‌هاي لازم را خواهد كرد. حال با توجه به منع قانوني و همت خودروسازها جا دارد كه گام محكمي نيز در اين زمينه برداشته شود.


در‌حال‌ حاضر بنا بر مطالعات انجام ‌شده به‌طور متوسط استفاده از موتورهاي ديزلي به جاي موتورهاي بنزيني 30 درصد صرفه‌جويي در پي دارد. ضمن اين كه خودروهاي ديزلي بين 20 تا 65درصد سوخت كمتري مصرف مي‌كنند. امروزه در خودروهاي سواري ديزلي مصرف چهار ليتر گازوئيل به ‌ازاي هر 100 كيلومتر معمول است، ولي در خودروهاي سواري بنزيني مصرف شش ليتر در هر 100 كيلومتر ايده‌آل‌ترين حالت است.


در همين حال مسئولان وزارت نفت معتقدند كه با امكانات موجود و همچنين با توجه به ذخاير عظيم گاز كشور تصميم گرفته شده كه استراتژي سوخت كشور با توجه به مطالعات انجام شده بر روي گاز متمركز شود.


براي ديزلي كردن خودروها به گازوئيل با كيفيت بالا و گوگرد پايين نياز است و پالايشگاه‌هاي ايران تنها براي توليد روزانه 100هزار ليتر گازوئيل
كم‌گوگرد ظرفيت دارند كه براي رفع اين مشكل به تأسيس پالايشگاه جديد به تعداد زياد نياز است.



برخلاف تصور عموم كه خودروهاي ديزلي دودزا هستند، گازوئيل كم‌گوگرد پاك‌تر از بنزين است. به عنوان نمونه ميزان توليد دي اكسيد كربن در
خودروهاي ديزلي به اندازه 24 و اكسيد كربن به‌ميزان 30درصد كاهش مي‌يابد.



بازده حرارتي موتورهاي بنزيني در حدود 26درصد است، حال‌ آن كه اين بازده در موتورهاي ديزلي 42درصد گزارش شده است. موتورهاي ديزلي 20درصد افزايش گشتاور و 25درصد افت قدرت موتور نسبت به موتورهاي مشابه بنزيني دارند و به دليل آلودگي و مصرف كم، بيش از 50درصد خودروها در آلمان و فرانسه ديزلي هستند
نقل قول
Tuesday 04 September 2007, 16:44 (آخرین ویرایش در این ارسال: Sunday 28 June 2015 14:08 ، توسط admin.)
ارسال: #2
RE: همه چیز در مورد گازوییل و دیزل
زمين روياها


دهه 1930 ميلادي و در روزگاري كه تب بيسبال بالا گرفته بود فيلمي تحت عنوان «زمين روياها» ساخته شد كه در آن ارل جونز، هنرپيشه اين فيلم به نقشي كه كوين كاستنر ايفاگر آن بود، توصيه مي‌كند، زمين كشاورزي خود را در حاشيه يكي از شهرهاي بزرگ ايالت آيووا به زمين بيسبال تبديل كند.



جونز به كاستنر توصيه مي‌كند اگر چيزي كه مردم مي‌خواهند را بسازي حتماً با استقبال آنان روبه‌رو مي‌شوي.



گرايش امروز به خودروهاي ديزلي چندان با وضعيت علاقه به بيسبال در دهه آغازين سده گذشته متفاوت نيست. تقريباً تمامي خودروسازها به تب ديزل گرفتار آمده‌اند. ا



گر در حال حاضر آمريكايي‌ها به خريد خودروهاي بنزيني- الكتريكي به جاي محصولات ديزل رغبت نشان مي‌دهند اما گرايش شديد اروپايي‌ها به محصولات ديزل است و پيش‌بيني شركت‌هاي نظرسنجي كه از تغيير علايق ساكنان آمريكايي شمالي در اين بخش طي سال‌هاي آتي حكايت دارد دورنمايي مبتني بر ديزل را براي غول‌هاي خودروسازي جهان ترسيم كرده است
نقل قول
Tuesday 04 September 2007, 16:45 (آخرین ویرایش در این ارسال: Sunday 28 June 2015 14:09 ، توسط admin.)
ارسال: #3
RE: همه چیز در مورد گازوییل و دیزل
تعريفي براي ديزل

گازوئيل كاملاً با بنزين متعارف متفاوت است. اگر چه هر دو سوخت از فرآوري نفت به دست مي‌آيد اما گازوئيل‌ حاوي هيدروكربن‌هاي سنگين‌تري است كه دماي احتراق آن را به شكل قابل توجهي بالا برده است.



عبارت ديزل به موتورهايي اطلاق مي‌شود كه توانايي استفاده از گازوئيل به عنوان سوخت را دارند. اين خودروها شمع ندارند و به اصطلاح احتراق تحت فشار جانشين شمع شده است. اين خودروها به طور طبيعي قابليت‌ استفاده از بيوديزل را هم دارند تا آنجا كه در آمريكا بسياري از صاحبان خودروهاي ديزل براي تأمين سوخت خود از روغن سوخته رستوران‌هاي عرضه غذاي آماده استفاده مي‌كنند.

علاقمندان به رانندگي هميشه از خودروهاي ديزل به دليل قدرت و كشش موتور استقبال مي‌كردند اما با افزايش بهاي سوخت توليدكنندگان خودروهاي ديزل بايد به فكر كاهش مصرف سوخت باشند.


فولكس واگن كه از ديرباز بزرگترين عرضه كننده خودروهاي سواري ديزل در جهان بود، فناوري جديدي را معرفي كرده كه سوخت موتورهاي ديزل را تا 25درصد كاهش مي‌دهد.


اشاعه اين فناوري انقلابي در صنعت خودرو خواهد بود و راه را بر اشاعه قلم از ديزل‌ها بر جاده‌هاي جهان هموار مي‌كند
نقل قول
Tuesday 04 September 2007, 16:45 (آخرین ویرایش در این ارسال: Sunday 28 June 2015 14:09 ، توسط admin.)
ارسال: #4
RE: همه چیز در مورد گازوییل و دیزل
كوتاه در مورد ديزل:

کلمه دیزل نام یک مخترع آلمانی به نام دکتر رودلف دیزل است که در سال 1892 نوع خاصی از موتورهای احتراق داخلی را به ثبت رساند، به احترام این مخترع اینگونه موتورها را موتورهای دیزل می‌نامند.


موتورهای دیزل ، به انوع گسترده‌ای از موتورها گفته می‌شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می‌توانند ماده سوختنی را شعله‌ور سازند. در این
موتورها برای شعله‌ور ساختن سوخت از حرارت‌های بالا استفاده می‌شود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می‌برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می‌کنند.

همانگونه که می‌دانید برای سوزاندن یک ماده سوختی به دو عامل حرارت و اکسیژن نیاز است. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر می‌شود و سپس بوسیله پیستون فشرده می‌گردد. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا می‌گردد. سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می‌شود که در نتیجه آن سوخت شعله‌ور می‌شود.
نقل قول
Tuesday 04 September 2007, 16:46 (آخرین ویرایش در این ارسال: Sunday 28 June 2015 14:11 ، توسط admin.)
ارسال: #5
RE: همه چیز در مورد گازوییل و دیزل
تاریخچه

در سال 1890 میلادی آکروید استوارت حق امتیاز ساخت موتوری را دریافت کرد که در آن هوای خالص در سیلندر موتور متراکم می‌گردید و سپس (به منظور جلوگیری از اشتعال پیش‌رس) سوخت به داخل هوای متراکم شده تزریق می‌شد، این موتورهای با فشار پایین بودند. و برای مشتعل ساختن سوخت تزریق شده از یک لامپ الکتریکی و یا روشهای دیگر در خارج از سیلندر استفاده می‌شد.

در سال 1892 دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده‌ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی ، بلافاصله بعد از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می‌گرفت. این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا بوجود می‌آمد. وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت.

طی سالهای متمادی پس از اختراع موتور دیزل ، از این نوع موتور عمدتا و منحصرا در کارهای درجا و سنگین از قبیل تولید برق ، تلمبه کردن آب ، راندن قایق‌های مسافری و باری و همچنین برای تولید قدرت جهت رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده می‌شد. این موتورها سنگین ، کم سرعت ، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند.

پیشرفت بیشتر موتورهای دیزل ، تا توسعه سیستم‌های پیشرفته تزریق سوخت در دهه 1930 طول کشید. در این سالها رابرت بوش تولید انبوه پمپ‌های سوخت‌پاش خود را آغاز کرد. توسعه پمپ‌‌های سوخت‌پاش (پمپ‌های انرژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودروها مناسب بودند متعادل شد.

موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال 1925 به بازار عرضه شدند. با آنکه پیشرفت در ساخت این موتورها کند بود. اما در سال 1930 موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شده‌بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم برای مدتی کند بود. لیکن از آن تاریخ تا کنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم.
نقل قول
Tuesday 04 September 2007, 16:47 (آخرین ویرایش در این ارسال: Sunday 28 June 2015 14:12 ، توسط admin.)
ارسال: #6
RE: همه چیز در مورد گازوییل و دیزل
موتورهای دیزل نیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقه‌بندی هستند. مثلا می‌توان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه و یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیم‌بندی نموده و یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان می‌گردد. یا بر حسب تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به دو نوع موتورهای خطی و موتورهای V یا خورجینی تقسیم بندی می‌کردند و ...

ساختمان

ساختار موتورهای دیزل نه تنها در سیستم تغذیه و تنظیم سوخت با موتورهای اشتعال جرقه‌ای تفاوت می‌کند. بنابراین ساختارهای بسیار مشابهی میان این موتورها وجود دارد و تنها تفاوت ساختمانی آنها قطعات زیر است که در موتورهای دیزل وجود دارد و در سایر موتورهای احتراق داخلی وجود ندارد.

- پمپ انژکتور : وظیفه تنظیم میزان سوخت و تامین فشار لازم جهت پاشش سوخت را به عهده دارد.

- انژکتورها : باعث پودر شدن سوخت و گازبندی اتاقک احتراق می‌شوند.

- فیلترهای سوخت : باعث جداسازی مواد اضافی و خارجی از سوخت می‌شوند.

- لوله‌های انتقال سوخت : می‌بایست غیرقابل اشباع بوده و در برابر فشار پایداری نمایند.

- توربوشارژر : باعث افزایش هوای ورودی به سیلندر می‌شوند.

طرزکار

همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کارکردن به دو دسته موتورهای 4 زمانه و 2 زمانه تقسیم می‌شوند. لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام می‌گردد که عبارتند از مکش یا تنفس - تراکم - انفجار و تخلیه اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا و یا بصورت توام انجام گیرند.
نقل قول
Tuesday 04 September 2007, 16:48 (آخرین ویرایش در این ارسال: Sunday 28 June 2015 14:13 ، توسط admin.)
ارسال: #7
RE: همه چیز در مورد گازوییل و دیزل
سیکل موتورهای دیزل چهارزمانه

زمان تنفس : پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین‌ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می‌کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته است و سوپاپ هوا باز است. با پایین آمدن پیستون یک خلا نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد. در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می‌گردد.

زمان تراکم : پيستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا (تا نقطه مرگ بالا) حرکت می‌کند و در حالیکه هر سوپاپ بسته‌اند (سوپاپ هوا و سوپاپ تخلیه) هوای داخل سیلندر متراکم می‌گردد و نسبت تراکم به 15 تا 20 برابر می‌رسد. فشار داخل سیلندر تا حدود 40 اتمسفر بالا می‌رود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود 600 درجه سانتیگراد می‌رسد.


زمان قدرت : در انتهای زمان تراکم در حالیکه هر دو سوپاپ همچنان بسته‌اند و پیستون به نقطه مرگ بالا می‌رسد مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت در اثر این درجه حرارت زیاد محترق
می‌گردند. پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود 3/2 از زمان قدرت ادامه پیدا می‌کند.

فشار زیاد گازهای منبسط شده (به علت احتراق) پیستون را به طرف پایین و تا نقطه مرگ پایین می‌راند. حرکت پیستون از طریق شاتون به میل‌لنگ منتقل می‌شود و موجب گردش میل‌لنگ می‌گردد. در این مرحله حرارت گازهای مشتعل شده به 2000 درجه سانتیگراد می‌رسد و فشار داخل سیلندر تا حدود 80 اتمسفر افزایش می‌یابد.

زمان تخلیه : با رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین در مرحله قدرت ، سوپاپ تخلیه باز می‌شود و به گازهای سوخته تحت فشار اولیه اجازه می‌دهد سیلندر را ترک کند. پس پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا حرکت می‌کند و تمام گازهای سوخته را بیرون از سیلندر می‌راند. در پایان پیستون یکبار دیگر به طرف پایین حرکت می‌کند و با شروع زمان تنفس سیکل جدیدی آغاز می‌گردد.
نقل قول
Tuesday 04 September 2007, 16:48 (آخرین ویرایش در این ارسال: Sunday 28 June 2015 14:13 ، توسط admin.)
ارسال: #8
RE: همه چیز در مورد گازوییل و دیزل
سیکل موتور دوزمانه دیزل

در این نوع موتورهای دوزمانه سوپاپ تنفس هوای تازه ، نظیر آنچه در موتورهای چهارزمانه ذکر شد وجود ندارد. و به جای آن در فاصله معینی از سه
سیلندر ، مجراهایی در بدنه سیلندر تعبیه شده است. که پیستون در قسمتی از مسیر خود جلوی آنها را می‌بندد، اصول کار این موتورها در دوزمان است، که در واقع در هر دور چرخش میل‌لنگ اتفاق می‌افتد.


زمان اول : پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا و تا نقطه مرگ بالا حرکت می‌کند. در این زمان پیستون پس از عبور از جلو مجاری تنفس هوای تازه را تاحد معینی متراکم می‌سازد. در طول این زمان سوپاپ تخلیه که در قسمت فوقانی سیلندر و در داخل سه سیلندر قرار دارد کماکان بسته مانده است.

زمان دوم : در انتهای زمان اول مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به صورت پودرشده به درون هوای متراکم شده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت محترق می‌گردد. فشار زیاد گازهای محترق شده پیستون را به طرف پایین می‌راند. پیستون در مسیر
حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز می‌کند. در این موقع هوای تازه به شدت وارد سیلندر می‌گردد. در همین حال سوپاپ تخلیه نیز باز می‌گردد و گازهای حاصل از احتراق بوسیله هوای تازه از سیلندر خارج می‌گردند. پس از رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین سیکل جدیدی آغاز می‌شود.
نقل قول
Sunday 28 June 2015, 14:14
ارسال: #9
RE: همه چیز در مورد گازوییل و دیزل
محتوای تاپیک (همه چیز در مورد گازوییل و دیزل ) بازیابی شد

سربلند باد ایران همیشه سرافراز
نقل قول


پرش به انجمن:



زمان کنونی: Tuesday 21 November 2017, 08:58