خوش آمدید , میهمان گرامی! ورود or ثبت نام

تغییر رنگ قالب



بستن
ورزش های افزایش قد به صورت طبیعی
AminA90 AminA90 0 18
همین الان تو چه فکری هستی؟ (22)
گلایه bad_boy 542 25569
مشاعره با ترانه خوانندگان 5
غزل luna 471 45207
بالاییت از تو چی تره؟ (2)
payam cowboy luna 706 47038
حرف های تکراری ما
moonlover luna 500 72570
طراحی و ساخت اپلیکیشن های تحت وب
minajafari minajafari 0 25
معرفی کالباس بر پارس برش
allscale allscale 0 28
همه چیز درباره عاج لاستیک خودرو
saharim saharim 0 23
ارتودنسی و ورزش
minajafari shanamobl 1 25
طراحی سایت تاکسی اینترنتی
minajafari minajafari 0 24
طراحی سایت کلیکی و کسب درآمد بیشتر
minajafari minajafari 0 28
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
asal010 asal010 0 32
طراحی سایت حرفه ای
asal010 asal010 0 24
سئو و بهینه سازی سایت
asal010 asal010 0 22
دریافت 2500 توکن رایگان
mahmoudezoj mahmoudezoj 0 23
طراحی و دکوراسیون ا چوب ترمووود
roysa roysa 0 29
امنیت سرور مجازی ویندوزی و آموزش بالا بردن امنیت آن – بخش دوم
webpouyanii webpouyanii 0 67
نمایندگی تعمیرات یخچال آریستون در تهران
nopardaz nopardaz 0 34
ساخت ایموجی سفارشی در موبایل
Iman91A Iman91A 0 41
چطوری از اینستاگرام در کامپیوتر استفاده کنیم؟
elecomco elecomco 0 37
نمونه کد اندروید چیست ?
elecomco elecomco 0 33
انواع دستگاه تصفیه آب
nopardaz nopardaz 0 38
آشنایی با تعمیر یخچال فریجیدر
nopardaz nopardaz 0 43
۵۰ روش برای تعمیر گوشی اندرویدی توسط خودتان
zhalezibayi Nazanim 1 221
چگونه یک تعمیرکار موبایل حرفه‌ای شویم؟
saragholipoor Nazanim 2 164
چرا انجام مطالعات امکان سنجی اقتصادی مهم است؟
sharmand sharmand 0 46
ترندهای رنگ مو در بهار ۲۰۲۰
Iman91A Iman91A 0 52
امنیت سرور مجازی ویندوز و آموزش بالا بردن امنیت آن – بخش اول
webpouyanii webpouyanii 0 59
درباره تور ترکیبی ترکیه
amin653 amin653 0 52
درباره تور ترکیبی استانبول ازمیر
amin653 amin653 0 46
درباره تور ترکیبی استانبول آلانیا
amin653 amin653 0 48
تاثیر موسیقی بر جسم و روان هر فرد
Farid99 Farid99 0 73
دوستان آواکسی هر وقت وارد سایت آواکس شدی یه جمله اینجا بنویس.
rapr luna 741 90269
طراحی دکوراسیون فضای داخلی اداری با چوب شرکت Impakta
پیرامیدطرح پیرامیدطرح 0 53
چوب ترمووود در طراحی دکوراسیون
رویسا رویسا 0 44
درخواست کتاب گشایش رمز کتاب الکترونیک بحر المعارف
anasab Atorpatghan 14 4903
بیا بگو همین الان دلت چی میخواد؟ (5)
گلایه iljimae200 220 15083
یه شغل واسه نفر قبلی انتخاب کن.(با دلیل)
melika iljimae200 474 41482
رنگ زندگی از دیدگاه شما
sana iljimae200 125 11584
دلــنوشتــــه (2)
roshanak.m luna 160 31301

نماد ها
دسترسی سریع به تاپیکهای مهم
تبلیغات
مطالب منتخب
مطالب پربازدید
مطالب پربازدید
درمان چاقی در کودکان، راهنمای کامل نکات مهم ویژه والدینزمان کنونی: Saturday 30 May 2020, 08:38
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: deltasina
آخرین ارسال: hana535
پاسخ: 2
بازدید: 292
 
امتیاز دهید:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات : 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
درمان چاقی در کودکان، راهنمای کامل نکات مهم ویژه والدین
Sunday 07 July 2019, 10:58
ارسال: #1
درمان چاقی در کودکان، راهنمای کامل نکات مهم ویژه والدین
مصرف بیش از حد کالری و چربی باعث چاقی می شود. چاقی و اضافه وزن در دوران کودکی تأثیر قابل توجهی در سلامت جسمی و روانی دارند. احتمال دارد که کودکان دارای اضافه وزن و چاقی هستند در بزرگسالی نیز چاق باقی بمانند و بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری دیابت و بیماری های قلبی-عروقی قرار گیرند. عوامل محیطی، سبک زندگی و محیط فرهنگی نقش اساسی در شیوع رو به افزایش چاقی در سراسر جهان دارند. بر اساس نظرات متخصصان در این مطلب راهکارهای جدیدی را برای درمان چاقی در کودکان به همراه نکات مهم ویژه والدین بیان می کنیم.


درک مشکل
امروز ۲۵ درصد کودکان از چاقی رنج می‌برند. این اضافه وزن و چاقی می‌تواند منجر به امراضی مثل دیابت، آسم و مشکلات قلبی در کودک شود. این کودکان معمولاً در بازی کردن با دیگران و انجام فعالیت‌های گروهی مشکل دارند. در برخی موارد، چاقی کودک می‌تواند منجر به افسردگی او شود.

برای حل این مشکل روش‌های زیادی وجود دارد. هرچه زودتر مشکل چاقی در کودک تشخیص داده شود، درمان او راحت‌تر خواهد بود. هنگامیکه وجود چاقی در کودک مشخص شد، تمام خانواده باید از او حمایت کنند و کودک درک کند که شما بخاطر عشق و علاقه‌تان به او می‌خواهید در این مسیر او را یاری کنید.
کلیپ زیر را تماشا کنید تا به عمق مشکل پی ببرید:





همچنین بخوانید: مشاهده لینک
دلایل چاقی و افزایش وزن در کودکان
یافتن دلیل چاق شدن کودک مهمترین گام برای آغاز سیکل درمانی کودک است. در اکثر مواد غذا خوردن زیاد و کم ورزش کردن دلیل اصلی چاق‌شدن کودک است. از دیگر دلایل چاق شدن کودک می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • عدم پخت غذا در خانه و استفاده از غذاهای بیرون (رستوران و فست فود)
  • دسترسی آسان کودک به غذاهای ناسالم
  • مصرف بیش از حد پروتئین
  • مصرف بیش از حد شکر
  • تحرک کم کودک، در خانه ماندن و به تماشای تلویزیون پرداختن (به جای بیرون رفتن و بازی کردن با بچه‌ها)
برای کمک به کودک، تمام اعضای خانواده باید مشارکت داشته باشند

کودک در خانه باید عادت‌های غذایی سالم را یاد بگیرد. در خانه باید غذاهای سالمی برای تغذیه انتخاب کنید و میزان فعالیت کودک را افزایش دهید. زمان زیادی را با کودک خود بگذرانید، با او بازی کنید، کتاب بخوانید، حرف بزنید.
برای کودک خود الگو باشید اگر کودک شما ببیند که سبزیجات می‌خورید، فعالیت دارید و کمتر به تلویزیون نگاه می‌کنید، او نیز از شما الگو برداری می‌کند.
  • درباره غذاهای سالم و مزایای آنها با کودک خود صحبت کنید.
  • اجازه دهید در آشپزی به شما کمک کنند و غذا پختن سالم را مشاهده کنند.
  • هر روز ورزش کنید و از کودک خود بخواهید کارهایی که شما انجام می‌دهید را انجام دهد.
مطلب مشابه: مشاهده لینک
غذاهای سالم مصرف کنید
اگر نیاز است که برنامه غذایی خانواده را تغییر دهید، این تغییرات را باید به صورت تدریجی اعمال کنید. برای مثال سالاد را می‌توانید به وعده شام اضافه کنید. سعی کنید هر چند روز یکبار یک غذای سالم به برنامه غذایی خود و خانواده اضافه کنید.
  • غذاهای متنوع بخورید. میوه و سبزیجات متنوعی را مصرف کنید.
  • صبحانه را بعنوان یک اولویت در نظر داشته باشید. کودکانی که صبحانه می‌خورند خطر چاقی کمتری تهدیدشان می‌کند. به یاد داشته باشید از غذاهای سالم در وعده صبحانه استفاده کنید.
  • مصرف شکر و شیرینی را محدود کنید.
  • بیرون غذا خوردن را کاهش دهید.
مصرف چربی‌های خوب
تمام چربی‌ها باعث افزایش وزن نمی‌شوند؛ بنابراین به جای حذف تمام چربی‌ها از برنامه غذایی، به دنبال جایگزینی چربی‌های خوب در برنامه غذایی خود باشید.
  • مصرف چربی‌های ترانس برای کودک شما مضر است. غذاهای سرخ‌شده با روغن هیدروژنه برای کودک توصیه نمی‌شود.
  • برای پخت غذا از روغن زیتون، آووکادو، بادام و همچنین اسفناج استفاده کنید.
  • توصیه می‌شود ۱۰ درصد غذای روزانه کودک را چربی تشکیل دهد.
  • به جای هات‌داگ و دونات از شیر و پنیر و به جای مرغ سرخ‌شده از مرغ کبابی استفاده کنید.
حتماٌ بخوانید: مشاهده لینک
میان وعده‌ها
کودک شما اکثر میان وعده‌ها را درون خانه مصرف می کند، بنابراین باید میان وعده‌های مناسبی برای او تهیه کنید. در تهیه میان وعده به این نکات توجه داشته باشید:
  • میزان قند و شکر موجود در میان وعده را کاهش دهید.
  • میان وعده نباید زیاد شیرین باشد.
  • نوشیدن آبمیوه و قهوه توسط کودک را محدود کنید.
  • میان وعده نباید سنگین باشد.
  • از میوه استفاده کنید.

  1. میان وعده‌های نامناسب: لیموناد شیرین‌شده، آبمیوه شیرین شده با شکر، هات‌داگ، سوسیس، ناگت مرغ، چیپس، کلوچه، کیک، آبنبات، بستنی و دونات.
  2. میان وعده‌های مناسب: میوه و سبزیجات تازه، محصولات لبنی، بادام، زیتون و نان شیرینی زنجبیل دار.
اندازه غذای مصرفی [تصویر: word-image-312.jpeg]
نباید اجازه دهید غذایی که در هروعده مصرف می‌کنید بیش از حد مورد نیاز باشد. برای این موضوع از نکات زیر استفاده کنید:
  • نسبت به مواد مغذی موجود در غذایی که مصرف می‌‌کنید اطلاعات کامل داشته باشید.
  • از ظرف‌های کوچک برای غذا خوردن استفاده کنید.
  • غذا را در آشپزخانه سرو کنید. این کار باعث می‌شود غذای کمتری بخورید.
  • غذاهای پرکالری مثل پنیر، پیتزا و شکلات را در حجم کم استفاده کنید.
همچنین بخوانید: مشاهده لینک
کودک خود را به تحرک داشتن تشویق کنید کودکانی که تحرک کمی دارند و اغلب مواقع یک‌جا نشسته‌اند در معرض خطر چاقی بیشتری هستند.
  • کودک باید روزانه یک‌ساعت ورزش کند. شاید این زمان زیاد به نظر برسد اما حتماً لازم نیست که ورزش در باشگاه صورت بگیرد. می‌توانید کودک خود را در منزل به ورزش کردن تشویق کنید.
  • انجام بازی‌هایی مثل قایم‌موشک گزینه مناسبی در خانه محسوب می‌شود.
  • بیرون از منزل با کودک خود پیاده‌روی کنید، دوچرخه سواری کنید و یا اینکه در حیاط خانه با او به بازی بپردازید.
  • کودک را در فعالیت‌های خانگی مثل جاروکردن، تمیز کردن اتاق و بیرون بردن زباله‌ها مشارکت دهید.
میزان مشاهده تلویزیون را کاهش دهید
هرچه کودک زمان کمتری را جلوی تلویزیون، کامپیوتر و یا بازی‌های ویدیویی صرف کند، زمان بیشتری برای انجام فعالیت‌های پر تحرک دارد. از غذا خوردن کودک جلوی تلویزیون جلوگیری کنید.
همچنین می‌توانید کودک را تشویق کنید که اگر فعالیت و تحرک خود را بیشتر کند به او جایزه می‌دهید.



مشاهده لینک , مشاهده لینک , مشاهده لینک , مشاهده لینک
نقل قول
Saturday 30 November 2019, 12:56
ارسال: #2
RE: درمان چاقی در کودکان، راهنمای کامل نکات مهم ویژه والدین
در دسترس بودن غذاهای فوق العاده پردازش شده (آشامیدنی) نقش مهمی در افزایش شیوع چاقی ایفا نموده است به ویژه در کودکان ، این غذاهای چرب و کم چرب که به شکل قندی شیرین شده اند، دارای طعم و مزه بسیار عالی هستند ،که تقریبا مقاومت در برابر آنها غیر ممکن است. اعتیاد به این گونه مواد غذایی، عامل اصلی چاقی در کودکان و بزرگسالان مطرح شده است غذاهای حاضری مراکز پاداش مغز، را تحریک می کنند و موجب اشتیاق نامناسب برای خوردن بیشتر می شوند و هنگامی که بچه شما به غذاهای حاضری وابسته می شود، چاقی تقریبا اجتناب ناپذیر است.
نقل قول


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  راهنمای سفارش دسته گل برای عروس mina71267 0 821 Tuesday 17 October 2017 11:56
آخرین ارسال: mina71267
  رابطه جنسی تان را با این نکات ساده لذت بخش کنید!!! sama 0 587 Sunday 10 July 2016 03:49
آخرین ارسال: sama
  آیا باید با کودکان درباره مرگ گفتگو کرد؟ nik andish 0 570 Wednesday 08 April 2015 09:54
آخرین ارسال: nik andish
  نکات مهم درباره سین جیم های روز خواستگاری! saye 0 459 Wednesday 15 October 2014 09:55
آخرین ارسال: saye
  راهنمای باز شدن بخت misha 0 487 Sunday 03 August 2014 23:14
آخرین ارسال: misha

پرش به انجمن:



زمان کنونی: Saturday 30 May 2020, 08:38