خوش آمدید , میهمان گرامی! ورود or ثبت نام

تغییر رنگ قالب



بستن
عکس از هنر آشپزی آواکسی ها ( زود بیایید بچه ها)
moonlover saye 529 43656
تست روانشناسی: کدوم چشم نظر شما رو جلب کرد؟
گلایه saye 1 26
گفتگوی آزاد
admin pariyaparvin 643 11132
لیست کتاب های موجود در بخش علوم غریبه و متافیزیک
admin admin 8 24961
دانلود کتاب کتاب مجربات سید نجم $
admin admin 0 19
دانلود کتاب تحفه حاتمی شیخ بهایی
admin admin 0 29
دانلود کتاب شرح بیست باب ملا مظفر $
admin admin 0 50
با وارد کردن شماره موبایل آدرس مالکش رو از طریق ماهواره پیدا کنید
geddis حلمااااا 11 14242
♥ عاشقانه ای برای کودکم ♥
user111 گلایه 36 2275
من امشب
ali.gh parisima 942 38920
دانلود راهنمای قدم به قدم بازی Sniper: Ghost Warrior
xander tewr 2 1723
زیباترین طرح های ناخن با لاک مشکی (2)
user111 گلایه 9 628
زیباترین طرح های ناخن با لاک مشکی(3)
گلایه گلایه 0 24
مدل های جدید طراحی ناخن
moonlover گلایه 238 13957
مدل طراحی ناخن بهار و تابستان 2017 - 96 (4)
گلایه گلایه 5 51
معرفی ۸ مدل طراحی زیبای ناخن مناسب محل کار
گلایه گلایه 4 43
آرایش لب 96 با رژ لب مرمری (2)
گلایه گلایه 2 36
دانلود کتاب گنج العرش-کلیات بحرالعجائب $
admin admin 3 288
برقراری تماس بدون نمایش شماره شما برای فرد مقابل
shabnam sir1mari1 32 19652
صبح است و .. تب دارم از تــو
user111 گلایه 56 5352
مجموعه عكس هاي مدل تزيين سالاد شيرازي 2016 (7)
moonlover گلایه 9 1800
مجموعه عکس های مدل تزیین سالاد شیرازی2017 (8)
گلایه گلایه 0 36
آرایش لب 96 با رژ لب مرمری
گلایه گلایه 10 279
همین الان تو چه فکری هستی ؟ (20)
گلایه r.amiri 209 6194
طراحی سایت مدرسه
sitecode sitecode 0 28
دانلود کتاب غرور و تعصب - توشنه جین استین
admin admin 0 49
الان چه حسی داری ؟؟؟با شکلک نشون بده ...(2)
misha گلایه 406 22427
پنج گام برای مدیریت خشم
user111 گلایه 1 240
مهارت کنترل خشم
moonlover گلایه 2 298
روش هایی ساده برای کنترل خشم
گلایه گلایه 0 30
نجات گوشی آب خورده با 10قدم اورژانسی
گلایه گلایه 1 27
طنز : خیلی دلم میخواست اما نشد !
گلایه گلایه 0 28
مدل ناخن نوک تیز 2017
user111 گلایه 9 936
مدل ناخن نوک تیز2017 (2)
گلایه گلایه 0 29
محلی برای طرح سوالات و مشکلاتی که به ان برخورد میکنید
admin admin 1929 99875
عكس ايده هاي خلاقانه تزيين سالاد ميوه + تابستان 96 (10)
گلایه گلایه 1 39
عكس ايده هاي خلاقانه تزيين سالاد ميوه + تابستان 96 (9)
moonlover گلایه 9 70
مدل های تزئین پلو و برنج
user111 گلایه 5 803
مجموعه عكس هاي مدل تزيين سالاد فصل 2016 (24)
moonlover گلایه 8 1681
تزئین سالاد الویه مخصوص جشن تولد کودکان
user111 گلایه 12 3555

نماد ها
دسترسی سریع به تاپیکهای مهم
تبلیغات
مطالب منتخب
مطالب پربازدید
مطالب پربازدید
بيوگرافي بازيگرانزمان کنونی: Monday 21 August 2017, 10:56
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: dusky
آخرین ارسال: moonlover
پاسخ: 75
بازدید: 14350
 
امتیاز دهید:
  • 67 رأی - میانگین امیتازات : 3.13
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بيوگرافي بازيگران
Saturday 10 March 2007, 04:46
ارسال: #1
بيوگرافي بازيگران
در اين تايپك مي خوام بازيگران همه دوران ها رو معرفي كنم
نقل قول
Saturday 10 March 2007, 04:48 (آخرین ویرایش در این ارسال: Tuesday 08 October 2013 20:50 ، توسط moonlover.)
ارسال: #2
با بزرگترينش شروع ميكنم : مارلون براندو Marlon Brando
[تصویر: 04764356390287851390.jpg]


من هیچوقت شاگرد با ادبی نبوده ام

- در اتوبوسی به نام هوس -


براندو، متولد سال1924 در اوهاما، نبراسکا، قبل از بازی در "اتوبوسی به نام هوس" از الیاکازان ، در نسخه تئاتری همین فیلم ، اثر استانلی کووالسکی در برادوی ظاهر شده بود. شخصیت براندویی با این فیلم ( اتوبوسی به نام هوس) به ظهور رسید« مرد یاغی و بدوی وبی ثباتی که همه چیز را برای خود می خواست». معهذا ، رنگین نامه هایی که این کلیشه را پروبال می دادند ، نقش های متفاوت دیگری را که این بازیگر «سبک دار» ایفا کرده بود ، ندید می گرفتند:

[تصویر: 31531220104625690913.jpg]

آدم افلیج مردان ( 1950 ، اولین فیلم او)
انقلابی مکزیکی در " زنده باد زاپاتا" 1952
مارک آنتونی در " جولیوس سزار" 1953
و سردسته اوباش موتورسوار در" وحشی" 1954
به یادماندنی ترین نقش او در اوایل کار در فیلم " در بارانداز 1954" بود. اینجا نیز وی نقش مردی طبعا خشن و بی ثبات را ایفا کرد ، ولی درونمایه های عطوفت و آسیب پذیری را در شخصیت وی به خوبی نشان داد و با این ترتیب یکی از عالی ترین بازی های سینمایی را ارائه کرد.
براندو هیچگاه احساس تحقیرش را نسبت به حرفه خود پنهان نکرده: شاید این تحقیر بیشتر متوجه جنبه تجاری صنعت سینماست تا خود بازیگری ، ولی این امر منجر به بی خیلی و نتیجتا چند کار خراب شده است:

Desiree دزیره 1954
چای خانه ماه اوت 1956
سایونارا 1957
قصه های شبانه 1964
و فیلم " کندی Candy " در سال 1968

اما کثرت نقش های او گیج کننده است: از شکسپیر تا موزیکال ، از درام تا کمدی . در " مردها و عروسک ها" در نقش اسکای مسترسون همه را مجذوب کرد. در " شورش در کشتی بونتی" نقش فلچرکریسچن ضعیف النفس را داشت. ساخت " بونتی " مصادف بود با قطع پیوند براندو با صاحبان هالیوود که از تاخیرهای طولانی در کار فیلم گله داشته و مدعی بودند که ناز و اداهای براندو مسبب آن است. حال چقدر این ادعا صحت داشته و روایت براندو از این ماجرا چه می باشد نکاتی است که همچنان در پرده ابهام است زیرا که این بازیگر به تدریج از افکار عمومی کنار کشیده و اغلب اوقات را در هاوایی می گذراند. در 1960 " سربازهای یک چشم" را کارگردانی کرد و در " تعقیب" و " انعکاس در چشمان طلایی" بازی کرد ، و سپس در 1972 در نقش دون کورلئونه در " پدرخوانده" ظاهر شد. هنگامی که آکادمی اسکار اورا به عنوان برنده برگزید ، وی زن سرخپوستی را برای گرفتن جایزه ، از جانب خود مامور کرد تا به این وسیله توجه عمومی را به وضع رقت بار سرخپوستان آمریکایی جلب کند. وی روز به روز بیشتر معطوف مسائل و مشکلات بشری شده و فیلم های اخیر او نشانگر این گونه تمایلات سیاسی و اجتماعی اوست:
اینک آخرالزمان ، فرمول و فصل سفید خشک.
براندو اینک عنوان بازیگر « متدیست و صاحب سبک » و افتخار همراهی با استنلی کووالسکی را پشت سر نهاده و در عالم حرفه ای که خود به آن چندان ارجی نمی نهد صاحب مقامی خدایگونه است!

جایزه اسکار

1.نامزد دریافت جایزه اسکار در سال 1951 به خاطر " اتوبوسی به نام هوس".
2.نامزد دریافت جایزه اسکار در سال 1952 به خاطر"زنده باد زاپاتا".
3.نامزد دریافت جایزه اسکار در سال 1953 به خاطر" جولیوس سزار".
4.برنده اسکار بهترین بازیگر مرد در سال 1954 به خاطر " One The Waterfront".
5.نامزد دریافت جایزه اسکار در سال 1957 به خاطر" سایونارا".
6.برنده اسکار بهترین بازیگر مرد در سال 1972 به خاطر" The Godfather".
7.نامزد دریافت جایزه اسکار در سال 1973 به خاطر" آخرین تانگو در پاریس".
8.نامزد دریافت جایزه اسکار در سال 1989 به خاطر" A Dry White Season".

[تصویر: 65030218505630070507.jpg]

مارلون براندو ستاره افسانه ای سينما روز جمعه 2 ژوئيه در سن 80 سالگی پس از مدتها بيماری در بيمارستانی در لس آنجلس درگذشت.
او در سال 1924 در ايالت نبراسکا به دنيا آمد. مادرش الکلی بود و پدرش زنباره ای که در کودکی خانواده اش را ترک گفت.

براندو مدتی مدرسه نظامی رفت و بعد به کارهای مختلفی مشغول شد و نهايتا برای شرکت در کلاسهای بازيگری راهی نيويورک شد و نزد استادش، استلا آدلر متد استانيسلاوسکی را آموخت.

مدتی بعد براندو به مدرسه بازيگری "اکتورز استوديو" که اليا کازان آن رامی چرخاند، راه پيدا کرد و در آنجا زير نظر لی استراسبرگ متد اکتينگ( روشی که بازيگر برای اجرای نقش بايد مدتی آن نقش را زندگی کند) را تکميل کرد.


نمائی از فيلم اخرين تانگو در پاريس

اوپيشکسوت سبکی معروف به "متدی" بود که بلافاصله پس از او بازيگرانی مانند جيمز دين و مونتگومری کليفت و سالها بعد پل نيومن، داستين هافمن و رابرت دونيرو با درخشش خود اين سبک را در سينمای آمريکا تثبيت کردند.

بازی او در نقش استنلی کووالسکی در نمايش اتوبوسی به نام هوس نوشته تنسی ويليامز و به کارگردانی اليا کازان در سال 1947 او را به يکی از بازيگران معتبر صحنه تئاتر آمريکا تبديل کرد.

نخستين حضور براندو بر پرده سينما بازی در فيلم مردان ساخته فرد زينه مان در سال 1950بود. او برای آماده کردن نقشش در اين فيلم بيش از يک ماه خود را در بيمارستان بستری کرد. کاری که از ديد بسياری از بازيگران مجرب آن دوران مانند لارنس اليويه يا کلارک گيبل حماقت محض محسوب می شد.


بازی در فيلم پدرخوانده دوباره براندو را به اوج شهرت رساند

براندو در سال 1952 در نسخه سينمائی نمايشنامه اتوبوسی به نام هوس در کنار ويوين لی بازی کرد که به عنوان يکی از بهترين آثار سينمائی آمريکا شناخته می شود.

او در سالهای دهه 1950 در کنار جيمز دين و مونتگمری کليفت به يکی از ستاره های مشهور هاليوود بدل شد.

شهرت او در سالهای پايانی دهه 1960 کمی افول کرد اما در دهه 1970 با درخشش در فيلم پدرخوانده بار ديگر نامش بر سر زبانها افتاد.

اما مهمترين نقشی که در ابتدای فعاليت سينمائی اش بازی کرد فيلم در بارانداز ساخته اليا کازان بود که نخستين اسکار را برای براندو به ارمغان آورد.

اما بازی درخشان براندو در فيلم پدرخوانده در سال 1972 شايد ماندگارترين نقش سينمائی باشد که يک بازيگر در طول تاريخ سينما بازی کرده است.


چاقی مفرط در سالهای پايانی برای براندو بسيار دردسر آفرين بود

فرانسيس فورد کاپولا کارگردان پدرخوانده برای متقاعد کردن تهيه کنندگان فيلم برای انتخاب براندو تلاش زيادی کرد چرا که عقيده داشتند زمان اين بازيگر ديگر گذشته است.

براندو برای بازی در اين نقش دومين اسکار را بدست آورد که به نشانه اعتراض به نوع به تصوير کشيدن سرخپوستها درهاليوود، از پذيرفتنش سر باز زد و به جای خود يک دختر سرخپوست را برای گرفتن جايزه به روی صحنه فرستاد.

پس از پدرخوانده دوباره نام براندو در جهان سينما مطرح شد. پس از اين بود که براندو در فيلمهای مطرحی مانند آخرين تانگو در پاريس، اينک آخر الزمان و آبگيرهای ميسوری بازی کرد.

نقش کوتاه او در انتهای فيلم اينک آخرالزمان نيز از به ياد ماندنی ترين نقشهای تاريخ سينماست.


شورش در کشتی بونتی

براندو برای بازی در نقش کوتاهی در فيلم سوپرمن بالاترين دستمزد آن زمان را گرفت.

در سال 1991 يکی از يازده فرزند براندو به جرم قتل دوست خواهرش به پنج سال زندان محکوم شد.

مدتی پيش مجله Premiere چاپ آمريکا، در يک رای گيری نقش دون کورلئونه( با بازی براندو) در فيلم پدرخوانده را به عنوان ماندگارترين شخصيت تاريخ سينما برگزيد.

براندو يک بار هم در مقام کارگردان در پشت دوربين قرار گرفت. اين فيلم سربازهای يک چشم نام داشت که در سال 1961 ساخته شد.

در آخرين فيلم، براندو داشت نقش خودش را بازی کرد. نام اين فيلم که به تازگی ساخته شده است برادوی : عصر طلائی است.

براندو هفت بار نامزد دريافت اسکار شد که دوبار به او تعلق گرفت.

[تصویر: 47758958093531047250.jpg]


فيلم نگاري :
مردان 1950
اتوبوسي به نام هوس 1951
زنده باد زاپاتا 1952
جوليوس سزار 1953
دزيره 1954
وحشي 1954
در بارانداز 1954
مردها و عروسكها 1955
چايخانه ماه اوت 1956
سايونارا 1957
شيرهاي جوان 1958
فراري 1959
سربازهاي يك چشم 1961
شورش در كشتي بونتي 1962
آمريكايي پليد 1963
داستان تختخواب 1964
نام رمز مريتوري 1965
آپالوزا 1966
تعقيب 1966
ديدار مارلون براندو 1966
كنتسي از هنگ كنگ 1967
انعكاس در چشم طلايي 1967
كندي 1968
بسوزان 1969
شب روز بعد 1969
پدرخوانده 1972
ولگرد نيمه شب 1972
آخرين تانگو در پاريس 1973
آبخيزهاي ميسوري 1976
سوپرمن 1978
اينك آخرالزمان 1979
نبرد براي آمازون 1979
فورمول 1980
فصل سپيد و خشك 1989
فرش من 1990
كريستوفر كلمب 1992
جيمي هاليوود 1994
دون ژوان دو ماركو 1995
جزيره دكتر مورو ۱۹۹۶
شجاع ۱۹۹۷
پول مفت ۱۹۹۸
امتياز ۲۰۰۰
نقل قول
Saturday 10 March 2007, 04:49 (آخرین ویرایش در این ارسال: Tuesday 08 October 2013 21:22 ، توسط moonlover.)
ارسال: #3
اسبق ترين بازيگر زن همه دوران ها: اینگرید برگمن Ingrid Bergman
[تصویر: 73846199011159496788.jpg]



به من گفتن که شما زیباترین زنی هستید که تا حالا به کازابلانکا اومده اما حالا میبینم که باز هم حق مطلب رو ادا نکردن

- سروان رنو (کلود رینز) خطاب به الزا (اینگرید برگمن) در فیلم کازابلانکا -



[تصویر: 79394820723813799927.jpg]


بازیگر سوئدی الاصل و فوق ستاره دهه چهل هالیوود در 29 آگوست 1918 از پدری سوئدی و مادری آلمانی به دنیا آمد.

در کودکی مادرش را از دست داد و پس از تحصیل در آکادمی هنرهای دراماتیک استکهلم بازی در فیلم های سوئدی را

آغاز کرد و در عرض یکسال به ستاره اول سینمای سوئد تبدیل شد. آخرین فیلم او اینترمتسو Intermezzo (میان پرده)

مورد توجه دیوید سلزنیک فیلم ساز معروف هالیوود (سازنده فیلم بر باد رفته) قرار گرفت و از او برای بازسازی دوباره

این فیلم در آمریکا دعوت کرد. موفقیت دوباره این فیلم در آمریکا زمینه آغاز حضور برگمن در آمریکا بود. پس از ورود

به هالیوود تیپ منحصر به فرد او که با تمام بازیگران زن آن زمان متفاوت بود به خصوص ویژگی طبیعی بودن ( به دلیل

عدم نیاز به گریم صورت) در کنار زیبایی مسحور کننده و بازی های هنرمندانه او مورد توجه و استقبال بسیار قرار گرفت

به طوری که روزنامه ها در وصف او نوشتند خانم برگمن نه تنها بازیگری واقعا هنرمند است بلکه این قدر زیباست که

خود نیز یک شاهکار هنری به شمار می آید . استعدادی که او در فیلم هایش به نمایش گذاشت باعث شد که در عرض

سه سال به ستاره زن اول سینمای آمریکا مبدل شود. . پس از بازی درخشان در فیلم دکتر جکیل و آقای هاید برای ایفای

نقش مقابل همفری بوگارت در فیلم معروف کازابلانکا انتخاب شد که امروزه از آن به عنوان محبوب ترین فیلم تاریخ

سینمای آمریکا نام می برند . سپس در فیلم معروف زنگها برای که به صدا در می آید در مقابل گری کوپر بازی کرد تا

اینکه بازی عالی او در فیلم چراغ گاز به کارگردانی کیوکر اولین جایزه اسکار را برایش به ارمغان آورد یکسال بعد

فیلم طلسم شده Spellbound را با کارگردان معروف آلفرد هیچکاک و بازی گریگوری پک ساخت که موفقیت زیاد

فیلم باعث شد که سلزنیک بلافاصله فیلم معروف بدنام ( Notorious) را پیشنهاد بدهد . اینبار هم بازی درخشان او

در برابر کری گرانت و کارگردانی عالی هیچکاک شاهکاری جدید آفرید . محبوبیت روز افزون او با بازی در فیلم ناقوس های

سنت ماری به نقش یک راهبه پر جنب و جوش و فروش عالی فیلم افزایش یافت و عموم مردم آمریکا نه تنها او را بازیگر

محبوب خود بلکه الگویی از یک زن نجیب و نیمه مقدس می دانستند. این الگوی مقدس با بازی او در فیلم ژاندارک به

کارگردانی ویکتور فلمینگ (کارگردان بر باد رفته) به اوج رسید. طی سه سال پیاپی او قهرمان مسابقات محوبیت در آمریکا

شده بود چیزی که قبل از آن سابقه نداشت. شور و شوقی که او در اواسط دهه چهل در میان تماشاگران بوجود آورد تا

به امروز نظیر نداشته است. اما روزگار هم بازی های خطرناکی برای او در نظر گرفته بود تا شمایل بت گونه اش را بشکند.

[تصویر: 09495013912034324669.jpg]



پس از بازی در فیلم در برج جدی هیچکاک و طاق نصرت او تصمیم گرفت تا شروع به بازی در فیلم های هنری از نوعی متفاوت کند. چیزی

که از آن به عنوان طغیان او علیه نظام استودیویی آن زمان هالیوود و سیستم ستاره سازی مرسوم آن تعبیر می شد . بدین ترتیب برگمن پس

از مشاهده فیلم رم شهر بی دفاع (روبرتو روسلینی ایتالیایی) طی نامه ای پیشنهاد همکاری با روسلینی را داد و برای بازی در فیلم استرومبولی به

ایتالیا رفت. در جریان فیلم برداری با اینکه شوهر و دخترش در آمریکا بودند عشق کارگردان و بازیگر به یکدیگر رسوایی عجیبی در آمریکا

به پا کرد و مطبوعات آمریکا بر سر این جریان جنجال عجیبی به راه انداختند چرا که او را فقط به عنوان یک بازیگر مقدس و الگویی نمونه

برای مردم آمریکا می خواستند حتی در مجلس سنای ایالات متحده او را تهدید کردند که حق ندارد دیگر به آمریکا باز گردد علاوه بر این

فیلم استرومبولی روسلینی هم بایکوت شد و از نظر تجاری شکست خورد. بدین ترتیب اینگرید برگمن هفت سال به دور از هالیوود به همراه

روبرتو روسلینی ( بنیانگذار سبک نئورآلیسم در سینما) شروع به ساخت یک سری فیلم های هنری کرد فیلمهایی همچون اروپا 51 – سفر به

ایتالیا که امروزه در نوع خود فیلمهایی با ارزش و هنری به حساب می آیند.


[تصویر: 77756636308811871221.jpg]


اما در سال 1956 بالاخره ابرها کنار رفت و بازی درخشان برگمن در فیلم آناستازیا در برابر یول براینر باعث شد

که هالیوود اسکار بهترین بازیگر زن را به او بدهد و دوباره فرزند خاطی را بپذیرد. پس از ورود مجدد به آمریکا

او بیشتر در فیلمهای خاصی که خود انتخاب می کرد و اکثرا هنری بودند بازی می کرد. بازی های درخشان او در

فیلمهایی مانند مهمانخانه ششمین خوشبختی – و سونات پاییزی ( به کارگردانی هموطن و هم نامش اینگمار برگمان )

بارها نامزدی اسکار (هفت بار ) را برایش رقم زد تا اینکه برای بازی در فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق

سومین اسکارش را بدست آورد. اینگرید برگمن بالاخره در سن 67 سالگی بر اثر بیماری سرطان که هشت سال

با آن در ستیز بود در همان سالروز تولدلش در لندن در گذشت.

[تصویر: 90857649344037987701.jpg]



در تاریخ سینما شاید کمتر بازیگر زنی را بتوان یافت که در طی حیات خود با چنین طیف وسیعی از معروفترین شخصیت های

تاریخ سینما همکاری کرده باشد کارگردانانی همچون ویکتور فلمینگ – آلفرد هیچکاک – جرج کیوکر - مایکل کورتیز –

ژان رنوار – آناتول لیتواک – سیدنی لومت – اینگمار برگمان – روبرتو روسلینی – دیوید سلزنیک و بازیگرانی همچون

لسلی هاوارد – همفری بوگارت – کری گرانت – گری کوپر – جوزف کاتن - گریگوری پک – یول براینر – آنتونی پرکینر –

آنتونی کویین – لیو اولمان – عمر شریف – لورن باکال - برازنان

[تصویر: 62010026727735586690.jpg]

چهره ای که اغلب برگمن در فیلم هایش بازی می کرد نشان دهنده زنی بود که انگار برای زجر کشیدن آفریده شده بود

زنی که تحمل بالایی داشت و به جای اینکه گلایه ای داشته باشد فقط با نگاه هایش حرف می زد. اغلب در جدال عشق

در برابر مرد مورد علاقه ای شکست می خورد و قربانی می شد. او اوج این بازی ها را در فیلم های کازابلانکا و بدنام

به نمایش گذاشت که هر دو فیلم جزء با ارزش ترین دارایی های عاشقانه تاریخ سینما به حساب می آیند
نقل قول
Saturday 10 March 2007, 04:50 (آخرین ویرایش در این ارسال: Tuesday 08 October 2013 21:23 ، توسط moonlover.)
ارسال: #4
آل پاچینو Al Pachino
[تصویر: 68983914336716513666.jpg]



باید همشونو کشت

- در پدر خوانده -



[تصویر: 03616918789593672566.jpg]




الفردو پاچينو در سال 1939 در يك خانواده ايتاليايي تبار در نيويورك ديده به جهان گشود .
او نيز از چمله بازيگراني است كه براي خروج از پشت ديوار بلند گمنامي و قرار گرفتن در جايگاه شايسته خود به يك اتفاق خجسته نياز داشت .
او كه تا 32 سالگي در پيچ و خم تئاترهاي برادوي و آموزشهاي اكتورز استوديو به پروزش انرژي نهفته در صحنه خود را با نقشهايي نه چندان موفق به آستانه سينما رسانده بود در سال 1972 اين امكان را يافت كه با درخشش در 2 فيلم " ناتالي و من " و " وحشت در نيدل پارك " استعداد كم نظير خود را بروز دهد.
از اين پس پاچينو گام در راهي نهاد كه تا به امروز او را به عنوان يكي از بزرگترين بازيگران سينماي جهان و يكي از اساتيد مسلم بازيگري رهنمون كرده است .
بدون شك ايفاي نقش " مايكل كورلئونه " در فيلم بي نطير ( پدرخوانده 1) گامي موثر به سوي قله هاي ترقي بود .
پس از موفقيت پدر خوانده , پاچشنو نوار موفقيتهاي خود را با دو فيلم سرپيكو و مترسك ادامه داد.
سرپيكو بار ديگر او را مانند پدر خوانده نامزد جايزه اسكار كرد .
نقش افريني دوباره او به نقش مايكل كورليونه و اين بار در فيلم پدرخوانده 2 و اين بار نيز در مقابل يكي ديگر از نوابغ بازيگري چهان يعني دونيرو بار ديگر او را نامزد جايزه اسكاري كرد كه به نظر مي رسيد زمان زيادي را بايد براي به دست آوردن آن تلاش كند .

پاچينو دهه 70 را با سه فيلم ديگر به پايان برد كه براي دو فيلم " بعد از ظهر سگي " و : عدالت براي همه " بار ديگر نامزد جايزه اسكار شد .
دهه 80 دهه سقوط پاچينو بود , شايد تنها بتوان به فيلم بي نظير برايان دي پالما " صورت زخمي " در اين دهه اشاره كرد . گرفتار شدن پاچينو در دام الكل و كوكايين پاچينو را به سمت نابودي مي كشيد
پاچينو با ترك اعتياد خود دوباره به عالم سينما بازگشت و بار ديگر شخصيت مايكل كورلئونه را اين بار در شكل و شمايلي جديد و در آخرين قسمت از 3 گانه پدرخوانده " پدرخوانده 3 " تجسم بخشيد..
پس از ترك اعتياد پاچينو دوباره با قدرت به نقش آفريني هاي خود ادامه داد و انقدر در كار خود استمرار بخشيد تا اينكه در سال 1982 آكادمي اسكار او را براي ايفاي نقش سرهنگي كور شده در فيلن " بوي خوش زن " شايسته دريافت جايزه اسكار اعلام كرد .
بازگشت باشكوه پاچينو به عالم سينما همچنان ادامه دارد و او همچنان با نقش آفريني هاي بي نظير خود بر پرده سينماها مي درخشد .



فيلمنگاري :

ناتلالي و من 1969
وحشت در نيدل پارك 1971
مترسك 1973
سرپيكو 1973
پدرخوانده 2 1974
بعد از ظهر سگي 1975
بابي ديرفيلد 1977
عدالت براي همه 1977
دريانوردي 1980
نويسنده , نويسنده 1980
صورت زخمي 1983
انقلاب 1985
بازجويي 1986
درياي عشق 1988
ديك تريسي 1989
فرانكي و جاني 1990
پدرخوانده 3 1990
گلن گري گلا راس 1992
بوي خوش زن 1992
راه كارليتو 1993
مخمصه 1995
شهرداري 1996
درجستجوي ريچارد 1996
دني براسكو 19997
وكيل مدافع شيطان 1997
خودي / نفوذي 1998
هريكشنبه موعود 1999
قهوه چيني 2000
بي خوابي 2002
سيمونه 2002
مردمي كه مي شناختم 2002
تازهكار 2003
گيگلي 2003
نقل قول
Saturday 10 March 2007, 04:52 (آخرین ویرایش در این ارسال: Tuesday 08 October 2013 21:22 ، توسط moonlover.)
ارسال: #5
Alain Delon آلن دلون
[تصویر: 72257917847780493890.jpg]

یک سامورایی خوش چهره

- مرموز و استثنایی -


نام: آلن دلون
تاريخ تولد: 1935
بيوگرافي:
آلن دلون روز هشتم نوامبر سال 1935در «درسو» از توابع پاريس به دنيا آمد. پدرش، فابيان و مادرش، اديت، زماني كه آلن فقط چهار سال داشت از هم جدا شدند. در پي آن سرپرستي آن به خانواده اي ديگر واگذار شد و او در خانه اي رشد كرد كه روبروي يك زندان بود...
... آلن در سال 1956 از خدمت ترخيص شد و به عنوان باربر در بازار «له آل» و سپس نيز به عنوان پيشخدمت در كافه هاي مختلف پاريس به كار پرداخت... طي همين مدت با بسياري از بازيگران كه به كافه هاي محل كارش رفت و آمد داشتند، آشنا شد. يكي از اين بازيگران ، ژان كلود بريالي بود...
... حضور اتفاقي آلن و ژان كلود بريالي در جشنواره كن سال 1957 او را به دنياي سينماي حرفه اي كشاند و خيلي سريع او در فيلمي از ايو آلگره به نام «وقتي زن دستپاچه مي شود» بازي كرد...
... او در سال 1997 جايزه معتبر دوربين طلايي آلمان را به پاس يك عمر فعاليت در سينما دريافت كرد.
بخشي از فيلمشناسي:
وقتي زن دستپاچه مي شود (1957) روكو و برادرانش (1960) شاديهاي زندگي (1961) كسوف (1961) يوزپلنگ (1963) رولز رويس زرد (1964)
تگزاس در آنسوي رودخانه (1966) سامورايي (1967) داستانهاي شگفت انگيز (1968) دسته سيسيليها (1969) دايره سرخ (1970) آفتاب سرخ (1971) عقرب (1973)
اسلحه بزرگ (1974) دو مرد در شهر (1974) داستان پليس (1975) كنگورد: فرودگاه 79 (1979) تهران 1943 (1979) مخفي گاه (كارگردان، 1983) تسخيرناپذير (1985)
موج نو (1990) بازگشت كازانووا (1992) روز و شب (1997


[تصویر: 34416908289037283777.jpg]
[تصویر: 05079664068870375268.jpg]
[تصویر: 04814507491035833877.jpg]
[تصویر: 71561819744567169794.jpg]
[تصویر: 14433813493724095340.jpg]
[تصویر: 33674977413396597629.jpg]
نقل قول
Saturday 10 March 2007, 04:55 (آخرین ویرایش در این ارسال: Tuesday 08 October 2013 21:20 ، توسط moonlover.)
ارسال: #6
رابرت دنيرو robert deniroسلطان بازيگري سه دهه سينماي جهان
رابرت دنیرو

[تصویر: 88556549345003051546.jpg]

رابرت دنیرو که به عنوان یکی از برجسته ترین بازیگران زمان خود شناخته شده استه در نیویورک متولد شد. پدر و مادر او هر دو هنرمند بودندادر ابتدا به خاطر فیلم طبل را آهسته به صدا در بیاوربه شهرت نسبی رسید ولی شهرت و اعتبار اصلی را به عنوان بازیگر حرفه ای در فیلم کوچه کثیف در سال 1973به دست آورد دنیرو در سال 1974جایزه آکادمی را برای بهترین بازیگر نقش دوم در فیلم پدر خوانده 2احراز نمود او برنده جایزه آکادمی به عنوان بهترین بازیگر در فیلم های راننده تاکسی 1976 ، شکاچی آهو1978 دماغه وحشت1991 و گاو خشمگین 1980 می باشد دارای عنوان پنجم در مجله انگلیسی از میان 100 ستاره سینمائی تمام دوران (اکتبر 1997 در سال 2002 به عنوان بازیگر آمریکایی ایتالیای معرفی شد. او اغلب در فیلم ها نقش یک آمریکایی – ایتالیایی را ایفا می کند ولی یک تیره ایرلندی نبز دارد او دومین بازیگری است که به خاطر ایفای نقش برنده جایزه اسکار شد. نفر اول مارلون براندو بود که برای ایفای همین نقش جایزه اسکار را از آن خود کرد برای آموزش زبان سیسیلی به خاطر نقش در فیلم پدر خوانده ، چهار ماه آموزش دید ، تقریبا تمام دالوگهای ویتو به زبان سیسیلی بود. او به عنوان دومین ستاره تمام دوران در کانال 4 بریتانیا انتخاب شد. بد نیست بدانید که او دراین برنامه رقابت نزدیکی با ال چاچینو داشت دنیرو و آلپاچینو تنها در یک فیلم با هم بازی کردند که در آن هم تنها در یک پلان دیده می شوند دنبرو طبق تشخیص پزشکان مبتلا به سرطان پردستات است. او تحت معالجه می باشد و پزشکان معتقدند که وی به بهبودی کامل خواهد رسید

[تصویر: 22104101981293259220.jpg]

نگاهي به كارنامه بازيگري «‌ رابرت دنيرو »
ترجمه و تحقيق : محمد عرب كاظمينی

[تصویر: 49494832492511625310.jpg]

رابرت دنيرو به نظر قريب به اتفاق منتقدان سينما, قويترين هنرپيشه سينما است. در 17 آگوست 1943در نيويورک, از پدر و مادری هنرمند متولد شد. پدرش شاعر مجسمه ساز و نقاش بود. مادرش ويرجينيا آدميرال نيز يک نقاش بود که مدت کوتاهی پس از تولد بابی از پدر او جدا شد. او در ايتاليای کوچک نيويورک, برانکس (ياد آور فيلم يک داستان از برانکس 1993 A Bronx Tale کاری از رابرت دنيرو) بزرگ شد. به خاطر خجالتی بودن و جثه کوچکش به Bobby Milk معروف شد.

[تصویر: 75460828129124835679.jpg]
[تصویر: 40817858555268383804.jpg]
در 10 سالگی اولين نقشش را در تاتری در نقش شير در جادوگر اوز بازی کرد ولی بعدا برای پيوستن به يک گروه خيابانی (ياد آور فيلم روزی روزگاری در آمريکا 1984 Once Upon a Time in America کاری از سرجیو لئونه) تأتر را کنار گذاشت. ولی در شانزده سالگی بازی در نمايش خرس اثر چخوف او را به دنيای بازيگری برگرداند تا او اولين چک دستمزدش را به عنوان بازيگر دريافت کند.

بابی پس از آموزشهايي که توسط استلا آدلر (Stella Adler) و لی استراسبرگ (Lee Strasberg) کار حرفه ای خود را در زمينه بازيگری به طور نامنظم در برادوی و بعضا تبليغات تجاری برای تلوزيون آغاز نمود. اولين نقش حضور او در فيلم سه اتاق در مانهاتن (Trois chambres à Manhatta) در سال 1965 بود که در به عنوان سياهی لشگر و به عنوان مشتری رستوران در يکی از سکانسهای فيلم ظاهر شد. در همان سال موفق به دريافت پيشنهاد بازی در يک نقش کوچک که به همراه صحبت کوتاهی بود برای فيلم ميهمانی عروسی (The Wedding Party) محصول سال 1966 گرديد. آشانايي او با يکی از دستياران برايان دی پالما (Brian De Palma) برای او شانسی بود برای گرفتن اولين نقش اصلی در فيلم تبريکات (Greetings) محصول 1968که متأسفانه فيلم موفقی نبود. هر سه فيلم اول دنيرو با شکست همراه بود

[تصویر: 50022445956803440254.jpg]
.
اولين موفقيت بابی در برابر دوربين با فيلم Bloody Mama در سال 1970 به دست آمد. اين فيلم درهای ورود بابی را
به هاليود گشود و او توانست به بزرگترين مرکز فيلمسازی جهان وارد شود تا بتواند تبديل به بزرگترين هنرپيشه سينما شود. بابی کماکان به ايفای نقشهای ارزان مشغول بود تا نقشی را در برابر مايکل موريارتی (Michael Moriarty) برای فيلم طبل را آهسته بنواز (Bang the Drumb Slowly) محصول 1973 ايفا نمود. ايفای نقش يک بازيگر حرفه ای بيسبال ساده انديش که از بيماری Hodgkins رنج ميبرد، باعث شد تا بابی بتواند جايزه بهترين بازيگر نقش مکمل را از New York Film Critics دريافت کند. در همان سال ايفای نقشی در فيلم Mean Streets اثر کارگردان بزرگ سينما مارتين اسکورسيزی (Martin Scorsese) به همراهی هاروی کيتل (Harvey Keitel) شروعی برای مجموعه ای از کارهای مشترک اين کارگردان بزرگ و دنيرو شد.

[تصویر: 87494061456429087961.jpg]

موفقيت بزرگ بعدی دنيرو هنگامی بود که فرانسيس فورد کاپولا (Francis Ford Coppola) او را برای نقش دون کورلئونه جوان در فيلم پدرخوانده 2 (God Father II) محصول 1974 انتخاب کرد. ارائه شخصيتی چند لايه در اين فیلم با آن لهجه قوی و شیرین سیسیلی که نتیجه ساعتها تمرین و مطالعه بود منجر به دریافت اولین جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش دوم شد. در هر خیابانی در هر شهری در این دنیا یک هیچکسی هست که رویای کسی بودن را در سر دارد.

بابی برای اجرای نقشی در یکی از فیلمهای ساخته اسکورسیزی که به یکی از بهترین فیلمهای رابرت دنیرو شد! روزهای متمادی را در تاکسی ها در نیویورک مینشست و رفتارهای رانندگان تاکسی را تماشا میکرد تا خود او در سال 1976 نقش ترویس بیکل (Travis Bickle) را در فیلم راننده تاکسی (Taxi Driver) ایفا کند. نقش مردی منزوی و تنها در شهر نیویورک که دچار یک سردرگمی گشته است. سکانسی از فیلم که در آن رابرات در جلوی آیینه ایستاده و در حالیکه تپانچه ای را که به تازگی خریده در کمر دارد با خود صحبت میکند. صحنه ایست که هیچگاه از خاطره دوستاداران او خارج نخواهد شد. کار بعدی او فیلم نیونیورک, نیویورک (New York, New York) محصول 1977 از دیگر ساخته های مارتین اسکورسیزی است که بابی در آن نقش یک نوازنده ساکسیفون را ایفا میکند. دنیرو در سال 1976 در فیلم 1900 ساخته برناردو برتولوچی (Bernardo Bertolucci) به همراه ژرارد دیپاردیو (Gérard Depardieu) نیز شرکت داشت که این فیلم به زبان ایتالیایی و محصول مشترک سه کشور فرانسه, ایتالیا و آلمان بود.

[تصویر: 35230871166670705079.jpg]

در سال 1978 رابرت دنیرو با اجرای نقش مایکل ورانسکی (Michael Vronsky) در فیلم شکارچی گوزن ساخته (Michael Cimino) یکی دیگر از بازیهای عالی خود را ارائه داد. فیلم بعدی او که از شاهکارهای مارتین اسکورسیزی میباشد در سال 1980 ساخته شد و اولین جایزه اسکار بازیگر نقش اول را برای او به همراه آورد. گاو خشمگین (Raging Bull) که بابی در نقش جیک لا موتا (Jake La Motta) یک مشتن زن وزن متوسط که بسیار قوی ولی احساسی بسیار متزلزل میباشد. این فیلم بر اساس کتابی اثر خود جیک لا موتا ساخته شده است. دنیرو در آثار دیگری از مارتین اسکورسیزی شرکت داشت که آخرین آنها کازینو (Casino) محصول 1995 میباشد. تنها پیشنهادی را که از سوی مارتین اسکورسیزی رد کرد ایفای نقش اول در ساخته سال 1988, آخرین وسوسه مسیح (The Last Temptation Of Christ) میباشد که بر اساس رمانی از نیکوس کازانتزاکیس (Nikos Kazantzakis) نویسنده مشهور یونانی میباشد که میتوان از آثار معروف او به زوربای یونانی اشاره کرد.

رابرت دنیرو در طول دوران بازیگری چهره های بسیار متفاوتی را ارئه کرده است که به رغم شباهتهای ساختاری بسیاری از آنها نقش آفرینی دنیرو در آنها کاملا متفاوت بوده است. او در نقش آدمکش, مشت زن, کمدین, راننده تاکسی, گانگستر, یک مافیایی, پلیس, دزد, کارگاه و ظاهر شده است ولی هیچگاه هیچ اثری از هیچ یک در دیگری نشان نداده است. او در فیلم مأموریت (Mission) محصول 1986 و به کارگردانی رولند جاف (Roland Joffe) دو شخصیت کاملا متفاوت را ارائه داد که کاملا با هم در تضاد بودند ولی انتقال از یکی به دیگری چنان ظریف و بی نقص از سوی او انجام شد که تماشگر به سختی متوجه این تغییر میشود, در عین اینکه این تغییر کاملا واضح انجام میشود. بسیاری از هنرپیشه های سینما به یک کارگردان قدر و یا یک فیلم نامه قوی نیاز دارند تا بتوانند بازی خوبی ارائه دهند ولی حضور دنیرو در یک فیلم که از هر دو مورد کارگردان و فیلم نامه بی بهره باشد میتواند دلیل کافی برای تماشای این فیلم باشد.

به عنوان مثال حضور او در فیلم آرزوهای بزرگ (Great Expectations) محصول 1998 و ساخته (Alfonso Cuarón) این فیلم را که نه چندان قوی و موفق بوده است برای لحظاتی دیدنی و قابل تحمل میکند. دنیرو به تازگی با حضور در چند فیلم کمدی در کنار هنرپیشگان صاحب سبکی در این ژانر مثل بیلی کریستال (Billy Crystal) , ادی مورفی (Eddy Murphy) و بن استیلر (Ben Stiller) نشان داده است که علاوه بر ایفای نقشهای جدی میتواند به عنوان یک هنرپیشه کمدی هم قوی و زیبا ایفای نقش کند. کماینکه یکبار در سال 1983 با بازی در فیلم سلطان کمدی (The King Of Comedy) اثر مارتین اسکورسیزی این مطلب را ثابت کرده بود. در این فیلم او با غولی همچون جری لوئیس (Jerry Lewis) همبازی بود. از آثار کمدی او میتوان به این موارد اشاره کرد. این را تحلیل کن (Analyze This) ساخته سال 1999 هارولد رمیس (Harold Ramis) که قسمت دوم آن با نام آن را تحلیل کن (Analyze That) در این ماه به نمایش درآمد. والدین را ملاقات کن (Meet The Parents) محصول سال 2000 ساخته جی رواک (Jay Roach) و زمان نمایش (Showtime) ساخته سال 2002 تام دی (Tom Dey).

بازی دنیرو بسیار روان و ساده و درعین حال قوی است. در بازی او کمتر میتوان جوشش احساسات را دید. بازی که در بسیاری از فیلمها او را به عنوان یک بازیگری کاملا ساده و معمولی نشان میدهد ولی با کمی دقت میتوان فهمید که این سادگی و روانی در ارائه شخصیتها تا چه حد توانسته است تماشاگر را به آن شخصیت نزدیک کند و تمامی روحیات او را به تماشگر نشان دهد. این سادگی در ارائه نقش باعث شده است که بسیاری از تماشگران او را در برابر هنرپیشگانی مثل آل پاچینو (Al Paccino), برد پیت (Brad Pit) و دیگران هنرپیشه ای معمولی تصور کنند. ولی تنها با دقت به آن پنج دقیقه به یاد ماندنی فیلم Heat که رابرت دنیرو و آل پاچینو روبروی هم مینشینند و با هم صحبت میکنند. کافی است که ما را با اکثریت قریب به اتفاق منتقدان سینمایی هم عقیده سازد که رابرت دنیرو همیشه به بهترین شیوه ممکن نقشش را ارائه میدهد.
نقل قول
Saturday 10 March 2007, 11:04 (آخرین ویرایش در این ارسال: Tuesday 08 October 2013 21:22 ، توسط moonlover.)
ارسال: #7
Humphrey Bogart همفری بوگارت
[تصویر: 47103809941534816850.jpg]


این همه وبسایت توی تمام سرورهای دنیا هست اونوقت شما درست باید بیاین توی سایت من
- ! ریک رو به سام در فیلم کازابلانکا با اندکی دخل و تصرف -



همفري بوگارت ( 1899- 1957 )


[تصویر: 23806939347058453677.jpg]

همفري دي فارست بوگارت متولد نيويورك , بعد از پايان جنگ جهاني اول به نيروي دريايي آمريكا پيوست و بعد از جنگ به كار در مشاغل پشت صحنه پرداخت.در تئاتر نقشهايي را ايفا كرد . آنگاه به سينما راه يافت و در فيلمهاي حادثه اي نقشهايي را ايفا كرد .
فيلمهايي مثل : يك شيطان با زنان ( 1930) اثر اروينگ كامينگر , زنان تمام ملل ( 1931) اثر رائول والش .
بوگارت در 1939 به ايفاي نقش در قالب گنگسترها پرداخت كه مي توان به " فرشتگان آلوده صورت " (1938) اثر مايكل كورتيز و " دهه بيست پر جنب و جوش " ساخته رالول والش اشاره كرد .
كه اين نقشها به بوگارت شكل و شمايلي نمادين در عالم سينما داد .

[تصویر: 84659491821581012238.gif]


بئگارت پس از ايفاي نقش در ژانرها ملودرام و حادثه اي و جنايي , با بازي در فيلمهاي " هاي سي يرا " ( 1941 اثر والش ) و " شاهين مالت " ( 1941 ساخته جان هيوستون ) با تواناييهاي خود پرده سينماها را تسخير كرد .
آنچنان كه در شاهين مالت تجسم بخش انسان مدرن شد .

بوگارت با شروع جنگ دوم جهاني ايفاگر نقش آدمهايي شد كه با انزواي خود ضامن ازادي ديگران مي شود .
مثل فيلمهاي " در تمام طول شب " ساخته شده به سال 1943 و " كازابلانكا " اثر به ياد ماندني مايكل كورتيز كه در سال 1943 ساخته شد و همين طور " داشتن و نداشتن " ساخته هوارد هاكز در سال 1943 .
وجود بوگي در اين فيلمها به مثابه انساني با اصول اخلاقي و هاله اي رومانتيك و توام با شك و بدبيني و بي طرفي ديده مي شد .


بوگارت با بازي در فيلمهاي
خواب بزرگ ( 1946 ساخته هاكز ) –كي لارگو و گنجهاي سيه را مادره( 1948 اثر جان هيوستون ) به گونه متفاوت تري با نقشهاي خود برخورد مي كند كه توام با تصاويري هنرمندانه و بكر و غنا يافته از خويشتن خود است .
و در فيلمهاي : توكيو جو ( 1949 اثر استيوارت هايسلر ) – شيروكو ( 1951 ساخته كرتيس برنهارت ) – به هر دري بزن ( 1949 اثر نيكلاس ري ) – و مجري قانون ( 1951 ساخته بريتاين وينداست ) شخصيت دروني خود را با نوعي اخلاق دروني ارائه مي دهد .


بوگارت در فيلمهاي دهه 50 مثل : در مكاني خلوت ( 1950 اثر نيكلاس ري ) – ملكه افريقا ( 1952 ساخته هيوستن ) – شورش در كشتي كين ( 1954 اثر ادوارد ديميتريك ) و سابرينا ( 1954اثر بيلي وايلدر) شخصيتهاي متنوعي را ارائه مي دهد . شخصيتهايي ارام كه هم در تضاد با نقشهاي قبلي اوست و هم خاستگاه منطقي او براي جاودانه شدن در سينما .

بوگارت شاهين سينماست و به طرز زنده و فعالي , سايه بالهاي گشوده اش در عالم سينما هنوز هم ياد آور حيران كردن تماشاچي نسبت به خود است و تا سينما هست به او خيره مي مانند و با او سينما را جذاب و دوست داشتني مي يابند .


فيلم نگاري :

برادوي اين گونه است ( 1930) – يك شيطان با زنان ( 1930) – زنان تمام ملل ( 1931) - جنگل اسفالت ( 1936) – بن بست ( 1937) – فرشتگان آلوده صورت ( 1938) – دهه 20 پرجنب و جوش ( 1939) – شاهين مالت ( 1941 ) – در تمام طول شب ( 1943) – كازابلانكا (1943) – داشتن و نداشتن ( 1943) – خواب بزرگ ( 1946) –گذرگاه تاريك ( 1947) – كي لارگو ( 1948) – گنجهاي سيه را مادره ( 1948) – به هر دري بزن ( 1949) – توكيو جو ( 1949) – در مكاني خلوت ( 1950) –شيروكو ( 1951) – سابرينا ( 1954) – كنتس پابرهنه ( 1954)

1. همفري بوگارت Humphrey Bogart

تاريخ تولد: 23 ژانويه 1899
محل تولد: نيويورك
تاريخ فوت: 1957
سن در زمان فوت: 58 سال
شغل : بازيگر

بوگارت ، تقريبا مثل " مريلين مونرو" و " جيمز دين" حالت تقدس پيدا كرده . شخصيت سينمايي او آدمي بود خشن ، محكم و باصلابت . از آن قبيل آدم هايي كه وقتي اوضاع خراب است ، پيدايشان مي شود ، ولي در اوضاع و احوال مساعد هم آماده اند كه كارها را شرافتمندانه سر و صورت بدهند . با اين خصوصيات طبعا وي طبيعي ترين انتخاب براي نقش فيليپ مارلو در " خواب بزرگ" و نقش سام اسپيد در " شاهين مالت" بود . نقش او در " كازابلانكا" يعني" ريك" نيز همين شخصيت را نشان مي داد: آدمي سخت و خشن ، بدبين و عمل گرا .
تيپ بوگارت مطلوب و محبوب اغلب اشخاصي است كه به طور حرفه اي يا آماتور نقش اشخاصي مشهور را بازي مي كنند ، با آن باراني معروف نسبتا كهنه و سيگاري لاي دندان .
بوگارت چهار بار ازدواج كرد و ازاين ميان ازدواج آخري با " لورن باكال"((Lauren Bacall كه با او " داشتن و نداشتن" ، " خواب بزرگ" و " كي لارگو" را بازي كرد ، از همه خوش عاقبت تر بود . اين دوران خوش مشترك با باكال مقارن بود با موفقيت هاي ديگر سينمايي او از جمله بردن اسكار به خاطر بازي در " قايق آفريكن كوئين" .
اما سرطان در 1957 رشته عمر او را كوتاه كرد كه شايد سيگار و مشروب در آن نقش موثري داشته باشد .
نقل قول
Saturday 10 March 2007, 11:08 (آخرین ویرایش در این ارسال: Tuesday 08 October 2013 21:25 ، توسط moonlover.)
ارسال: #8
عزت الله انتظامي
يه بازيگر ايراني كه خيلي قبولش دارم:

[تصویر: 86507536218156262162.jpg]

بيوگرافي و توضيحات:


نام: عزت الله انتظامي

تاريخ تولد: 1304

پدر مجيد انتظامي (آهنگساز)

...............................................

بازيگري را از تئاتر آغاز كرد.

نمايش فيلم گاو نوشته غلامحسين ساعدي با بازي او و علي نصيريان و ديگر هنرمندان تازه كار اما بااستعداد آن زمان داريوش مهرجويي را وادار كرد تا از روي نمايشنامه گاو و با همان اكيپ گروه بازيگري، فيلم گاو را بسازد. فيلم گاو ساخته شد و بازي عزت الله انتظامي شد يكي از بهترين نقش آفريني هاي تاريخ سينماي ايران.
[تصویر: 30913012881503730679.jpg]
انتظامي پس از انقلاب و بخصوص در دهه شصت در انواع و اقسام نقش ها به بهترين نحو ممكن ظاهر شد. بازي او در فيلمهاي حاجي واشنگتن، اجاره نشينها، گراند سينما، هامون، بانو، خانه خلوت، ناصرالدين شاه اكتور سينما، روز فرشته، روسري آبي و خانه اي روي آب اوج هنرنمايي او در كارنامه سينمايي اش است.

عزت الله انتظامي در جشنواره بيست و يكم فيلم فجر با فيلم ديوانه اي از قفس پريد (احمدرضا معتمدي) حضور داشت.

او در گاوخوني دومين همكاري اش با بهروز افخمي را تجربه كرد و جايي براي زندگي چهارمين تجربه اش با محمدرضا بزرگ نيا بود.

او براي اولين بار با مسعود كيميايي يكي از كارگردانان صاحب سبك سينماي ايران و در سن 79 سالگي در فيلم « حكم » همكاري كرد. شايد نقش « رضا » در فيلم حكم يك دن كورلئونه باشد. فيلمي كه شايد حال و هواي پدرخوانده را برايمان زنده كند.

[تصویر: 52463410475202963290.jpg]
[تصویر: 58249473286700056418.jpg]
بخشي از فيلمشناسي


گاو (داريوش مهرجويي، 1348)

آقاي هالو (داريوش مهرجويي، 1349)

بيتا (هژير داريوش، 1351)

صادق كرده (ناصر تقوايي، 1351)

پستچي (داريوش مهرجويي، 1351)

ملكوت (پرويز كيمياوي، 1355)

شير خفته (1355)

دايره مينا (داريوش مهرجويي، 1357)

مدرسه اي كه مي رفتيم (داريوش مهرجويي، 1359)

حاجي واشنگتن (علي حاتمي، 1360)

كمال الملك (علي حاتمي، 1362)

خانه عنكبوت (عليرضا داودنژاد، 1362)

اجاره نشينها (داريوش مهرجويي، 1365)

شير سنگي (مسعود جعفري جوزاني، 1365)

شيرك (داريوش مهرجويي، 1366)

گراند سينما (حسن هدايت، 1367)

كشتي آنجليكا (محمدرضا بزرگ نيا، 1367)

در مسير تندباد (مسعود جعفري جوزاني، 1367)

هامون (داريوش مهرجويي، 1368)

بانو (داريوش مهرجويي، 1370)

خانه خلوت (داريوش مهرجويي، 1370)

ناصرالدين شاه اكتور سينما (محسن مخملباف، 1370)

روز فرشته (بهروز افخمي، 1372)

جنگ نفت كشها (محمدرضا بزرگ نيا، 1372)

روسري آبي (رخشان بني اعتماد، 1373)

روز واقعه (شهرام اسدي، 1373)

باد و شقايق (سيدضياءالدين دري، 1377)

كميته مجازات (علي حاتمي، 1377)

محاكمه (مجموعه، حسن هدايت، 1378)

ميكس (داريوش مهرجويي، 1378)

طهران روزگار نو (علي حاتمي، 1378)

سايه روشن (حسن هدايت، 1380)

خانه اي روي آب (بهمن فرمان آرا، 1380)

ديوانه اي از قفس پريد (احمدرضا معتمدي، 1381)

گاوخوني (بهروز افخمي، 1381)

جايي براي زندگي (محمدرضا بزرگ نيا، 1382)

حكم (مسعود كيميايي، 1383)

ستاره ها (فريدون جيراني، 1384)
نقل قول
Saturday 10 March 2007, 11:11 (آخرین ویرایش در این ارسال: Tuesday 08 October 2013 21:28 ، توسط moonlover.)
ارسال: #9
بهروز وثوق
نام: بهروز وثوقي
تاريخ تولد: 1316
همسر سابق گوگوش (فائقه آتشين)
برادر چنگيز و شهراد وثوقي (بازيگران سينما)
[تصویر: 91425620325197404698.jpg]
- فعاليت در زمينه دوبله (1337)
- فعاليت در زمينه تئاتر (1356)
- مهاجرت به آمريكا (1359)
شايد نزديك به يازده سال زمان لازم بود تا بهروز وثوقي كشف شود. او از سال 1337 با بازي در فيلم « طوفان در شهر ما » به سينما‌ آمد و تا سال 1347 در نقشهاي متفاوت اما نچندان پررنگي ظاهر شد. انتخاب او براي بازي در فيلم قيصر توسط مسعود كيميايي كافي بود تا نام بهروز وثوقي زبانزد خاص و عام شود. نقش آفريني تحسين برانگيز بهروز وثوقي در « قيصر » پس از سالها توانست بت فردين را شكسته و چهره اواخر دهه چهل و نيمه اول دهه پنجاه سينماي ايران شود.
بهروز وثوقي بازيهاي ماندگار و متفاوت بسياري در كارنامه هنري دارد:
قيصر، طوقي، داش آكل، تنگسير، بلوچ، بت و ...
بازي تحسين برانگيز و خارق العاده بهروز وثوقي در فيلمهاي « گوزنها » (مسعود كيميايي، 1354) و « سوته دلان » (علي حاتمي) براي هميشه در تاريخ سينماي ايران به يادگار ماند.
وثوقي در سال 1359 ايران را براي هميشه ترك كرد. او خارج از ايران در فيلمهايي هم بازي كرد.
همكاري بهروز وثوقي و مسعود كيميايي در هفت فيلم، هفت بازي بشدت متفاوت در كارنامه وثوقي بر جاي گذاشت.
[تصویر: 40285282268524459213.jpg]
- طوفان در شهر ما (1337)
- صد كيلو داماد (1340)
- لذت گناه (1343)
- خداحافظ تهران (1345)
- هاشم خان (محمد زرين دست، 1345)
- دالاهو (1346)
- زني به نام شراب (1346)
- بيگانه بيا (مسعود كيميايي - 1347)
- دزد سياهپوش (1347)
- قيصر (مسعود كيميايي - 1348)
- پنجره (جلال مقدم - 1349)
- رضا موتوري (مسعود كيميايي - 1349)
- طوقي (علي حاتمي - 1349)
- ليلي و مجنون (1349)
- داش آكل (مسعود كيميايي - 1350)
- رشيد (پرويز نوري، 1350)
- فرار از تله (جلال مقدم - 1350)
- بلوچ (مسعود كيميايي - 1351)
- دشنه (1351)
- تنگسير (امير نادري - 1352)
- خاك (مسعود كيميايي - 1352)
- نفرين (ناصر تقوايي - 1352)
- سازش (جلال مقدم - 1353)
- ممل آمريكايي (شاپور قريب - 1353)
- كندو (فريدون گله - 1354)
- گوزنها (مسعود كيميايي - 1354)
- همسفر (مسعود اسداللهي - 1354)
- بت (ايرج قادري - 1355)
- ماه عسل (فريدون گله - 1355)
- سوته دلان (علي حاتمي - 1356)
- نفس بريده (سيروس الوند - 1359)

[تصویر: 50392231898124584158.jpg]
نقل قول
Saturday 10 March 2007, 11:17 (آخرین ویرایش در این ارسال: Tuesday 08 October 2013 21:29 ، توسط moonlover.)
ارسال: #10
جك نيكلسون
مادرش صاحب يك پيرايشگاه و پدرش خانواده را ترك گفته بود. در سن 17 سالگي و در كاليفرنيا به عنوان يك پادو در كمپاني M.G.M مشغول به كار شد . همانجا بازيگري آموخت. و در بسياري از نمايشها و برنامه هاي تلويزيوني بازي كرد.
براي اولين بار در سال 1958 در فيلمي به نام كودك كش فرياد بزن (راجر كورمن) بازي كرد. اما با بازي در ايزي رايدر (دنيس هاپر، 1969) بود كه به شهرت رسيد و كانديد جايزه اسكار شد.
اما مجسمه طلايي اسكار را براي اولين بار براي بازي در فيلم ديوانه اي از قفس پريد در سال 1975 بدست آورد.
او تا به حال در نقشهاي متفاوتي ظاهر شده است.
جك نيكلسون در سال 1971 به كارگرداني روي آورد.
بازي بسيار ديدني او در فيلم درباره اشميت (الكساندر پين) چشمها را بسوي خود خيره كرده است. او يكي از بخت هاي مسلم اسكار 2003 است.

[تصویر: 26055465033901402919.jpg]

نام: جك نيكلسون
نام اصلي: جان جوزف نيكلسون
سال تولد: 22 آوريل 1937
محل تولد: نپتون / نيوجرسي
برنده اسكار:
ديوانه اي از قفس پريد (1975)
دوران مهرورزي (1983)
بهترين شكل ممكن (1997)
نامزد اسكار:
ايزي رايدر (1969)
پنج قطعه آسان (1970)
آخرين گروه (1973)
محله چيني ها (1974)
سرخ ها (1981)
شرافت خانواده پريتسي (1985)
آيرون ويد (1987)
چند آدم خوب (1992)

[تصویر: 18790611915044732689.jpg]
بخشي از فيلمشناسي:
درباره اشميت (الكساندر پين، 2002)
قول (شون پن، 2001)
بهترين شكل ممكن (جيمز ل. بروكس)
خون و شراب (بابا رافلسن، 1997)
ستاره شب (رابرت هارتلينگ، 1996)
مريخ حمله ميكند (تيم برتون، 1996)
عابر نگهبان (شون پن، 1995)
گرگ (مايك نيكولز، 1994)
هافا (دني دوويتو، 1992)
چند آدم خوب (راب راينر، 1992)
دردسر مردانه (باب رافلسن، 1992)
دوجيك (+ كارگرداني، 1990)
بتمن (تيم برتون، 1989)
آيرون ويد (هكتور بابنكو، 1987)
اخبار سراسري (جيمز ل.بروكس، 1987)
جادوگران شهر ايستويك (جرج ميلر، 1987)
سوزش دل (مايك نيكولز، 1986)
شرافت خانواده پريتسي (جان هيوستون، 1985)
دوران مهروزي (جيمز ل.بروكس، 1983)
سرخ ها (وارن بيتي، 1981)
پستچي هميشه دوبار زنگ مي زند (باب رافلسن، 1981)
مرز (توني ريچاردسون، 1981)
تلالو (استنلي كوبريك، 1980)
آخرين نواب (اليا كازان، 1976)
آبخيزهاي ميزوري (آرتور پن، 1976)
ديوانه اي از قفس پريد (ميلوش فورمن، 1975)
تامي (كن راسل، 1975)
حرفه: خبرنگار (ميكل آنجلو آنتونيوني، 1975)
تقدير (مايك نيكولز، 1974)
محله چيني ها (رومن پولانسكي، 1974)
آخرين گروه (هال اشبي، 1973)
سلطان ماروين گاردنز (باب رافلسن، 1972)
مكاني امن (هنري جاگلوم، 1971)
معرفت جسم (مايك نيكولز، 1971)
پنج قطعه آسان (باب رافلسن، 1970)
در يك روز آفتابي براي هميشه مي تواني ببيني (وينسنت مينه لي، 1971)
ايزي رايدر (دنيس هاپر، 1969)
Psych-Out (ريچارد راش، 1968)
موتورسواران هلز انجلز (ريچارد راش، 1967)
تيراندازي (+ تهيه كننده شريك، مانتي هلمن، 1966)
از در پشتي به جهنم (مانتي هلمن، 1964)
ناوبان دوم پولور (جاشوا لوگان، 1964)
ترس (راجر كورمن، 1963)
كلاغ (راجر كورمن، 1962)
زمين تكه شده (جان بوشلمن، 1961)
فروشگاه كوچك وحشت (راجر كورمن، 1960)
استادز لونيگن (ايروينگ وينكلر، 1960)
گردش وحشيانه (راجر كورمن، 1960)
براي دلبستگي خيلي زود است (ريچارد راش، 1959)
كودك كش، فرياد بزن (جاس آديس، 1958)
نقل قول


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Toungue بيوگرافي شبنم قلي خاني geddis 1 251 Thursday 18 June 2015 11:55
آخرین ارسال: admin
  تاريخ تولد بازيگران مشهورايراني user 3 990 Tuesday 20 January 2015 16:32
آخرین ارسال: user111
  عكس بازيگران معروف ايراني در كنار همسرشان user 2 1,432 Sunday 23 February 2014 15:33
آخرین ارسال: admin
  معرفي گرانترين بازيگران زن هاليوود niho 2 460 Wednesday 12 February 2014 23:41
آخرین ارسال: amir_delux
  عكس بازيگران با همسرانشان m..reza 1 858 Wednesday 12 February 2014 22:17
آخرین ارسال: moonlover

پرش به انجمن:



زمان کنونی: Monday 21 August 2017, 10:56